lördag 26 februari 2011

Lycka är friska barn...

Isak somnade för en halvtimme sedan. Det är alltid lika fantastiskt skönt när saker och ting återgår till det normala efter att prinsen varit sjuk.

Igår kväll råkade jag trampa på Isaks ena Omnitrix (Ben 10). Blev så förbannad att jag sparkade iväg den rätt in i badkaret. Har väldigt kort stubin för er som inte känner mig ;o)
Hur som helst...så överlevde den inte riktigt min något brutala behandling. Så jag lovade Isak att vi skulle köpa en ny dagen efter.

Så imorse tio minuter i tio bar det av till Toys R Us. En kvart senare var vi på plats. Som jag skrivit förr så älskar jag det stället. Skulle kunna spendera en hel dag där utan att bli uttråkad. Men min son hade siktet inställt. Han tyckte att jag tog för lång tid på mig när jag avverkade hylla efter hylla. "Men koooom nu mamma".
Isak hittade sin Omnitrix. När jag såg att prislappen var 59 kronor så var min första tanke att "jag vägrar åka här ifrån med en leksak för den summan"....resan hit har liksom kostat mer" ;o) På väg till kassorna försökte jag förgäves få honom intresserad av något annat. Han blev nästan irriterad för att jag tjatade...ha ha. Inte ens lite Play Doh fick vi med oss.
Lite stolt över min målinriktade son faktiskt!

Nu ska den sista disken fixas innan jag landar i soffan igen framför en film. Ska göra en djupdykning i Sarelle-burken också! Låt den snart vara slut ;o)


2 kommentarer:

  1. Så skönt att han är frisk igen.. jobbigt när de små är sjuka... Pipsillen också frisk?!?!
    ;-)))
    Kramar till er alla! <3
    C

    SvaraRadera
  2. Ha ha, ja...pipsillen är också frisk ;o)

    SvaraRadera