måndag 28 februari 2011

Jakten på den grisfria leverpastejen...

Den värsta morgonen i mitt liv som mamma....den hade jag imorse.

Isak gjorde tidigt klart att han absolut inte ville gå till dagis. Han ville vara hemma och mysa som han uttryckte det. När klockan passerade åtta och ingenting fick honom att klä på sig så sa T och jag hej då och drämde igen ytterdörren. Vad som hände de sekunderna Isak var själv, innan vi gick tillbaka in i huset, vet bara vår huligan. Säkert är dock att han kastade mitt nya nagellack som stod på soffbordet. Detta måste ha träffat en av bordslådorna i glas som hade spruckit. Det låg små glasbitar i soffan och på mattan. Det brast fullständigt för mig och T och vi gick till attack mot vårt lilla monster med alldeles förmycket vilja ;o)
Det urartade något kan jag ju erkänna, men fem minuter senare stod vi ute på uppfarten och försökte bli vänner igen.

Väl på dagis fortsatte Isak att tjura. Jag var var på jobbet 09:05. Helt nedbruten. Stressad, ledsen och fruktansvärt arg. Har nog inte återhämtat mig riktigt ännu tror jag.

Vid hämtningen så berättade en av fröknarna att Isak lite smått brutit ihop några gånger under dagen. Han hade klagat på magont och varit ledsen för det. Men värst var det tydligen när han inte fick leverpastej som de andra barnen. Hur förklarar man för en treåring att han inte "får" äta griskött? Suck...

Så vi hann bara vara hemma i någon minut nu i eftermiddag innan jag bestämde att vi var tvungna att ge oss ut på leverpastejsjakt. Isak blev eld och lågor.
Gris, svin, gris, svin....det var allt jag kunde se på de förbannade förpackningarna. Tjejen i delikatessdisken på Ica upplyste oss om att de tidigare sålt leverpastej gjord på kyckling, men denna hade tagits bort från sortimentet. Varför undrar jag.... För att den innehöll allt annat än kycklinglever förmodligen. Blää! Personligen avskyr jag leverpastej. Det är vidrigt rent ut sagt. Men det ska ju inte hindra min son :o) Så imorgon ska T kolla med sina leverantörer på jobb och jag kommer förmodligen att ta mig till Ingelsta Kalkon. De har tre olika sorter i sina egna butiker. Bra produkter vill jag ha....kosta vad det kosta vill.

Men hjälp! Jag hinner ingenting på kvällarna. Har dock legat på latsidan de senaste två timmarna. Såg bland annat Solsidan på Tv4 Play. My God vad roligt avsnittet var från igår! Jag njöt varenda sekund!


2 kommentarer:

  1. Ja, det är få som kan reta sån gallfeber på en som ens barn. Och ingen kan sen ge en sånt dåligt samvete efteråt... Roligt att läsa din blogg - du skriver jättebra! Kram Anna Wiberg

    SvaraRadera
  2. Tack Anna, vad kul att du kikar in :o) Hoppas allt är prima liv på ditt nya jobb!

    Kram

    SvaraRadera