tisdag 15 februari 2011

Råttbo och kroppsvård...

Det är väl egentligen synd att kalla vårt hem ett råttbo...för en råtta hade inte ens velat bo i sju grader celsius ;o)
Skämt åsido. Vårt hem är fantastiskt. En villa i sina bästa år (byggt 1972) med massor av utrymmen och kvadratmeter. I princip totalrenoverat på insidan och rätt mycket gjort på utsidan också.
MEN! Hur f-n kan man inreda en ovanvåning utan att isolera den? Idag när det är typ -1 grad utomhus och blåser full storm så har vi 7 grader i klädkammaren och cirka 16-17 grader i allrummet och i sovrummet (som förvisso ingen sover i). Inte ok!
Under vintern uppehåller vi oss mest på nedanvåningen. Här har vi en konstant temp på 21 grader. Just the way I like it.

Men åh!!!! Min man fattar inte att han måste hålla truten när jag försöker blogga. Hur ska man annars få något vettigt skrivet ;o)

Tillbaka till huset.
Det finns ytterligare en sak med det här huset som stör mig. Det är byggt med krypgrund. Vad borde finnas då? Jo, en inspektionslucka. But noooo, Skanska måste ha tänkt "den tiden, den sorgen".
Så jag håller tummarna för att avsloppsrör osv håller i all oändlighet ;o)

Åldern Isak befinner sig i är underbar. Men de typ senaste två veckorna har han varit ett litet monster när det gäller tålamod och trots. Han kan slå och sparka när saker och ting inte går hans väg. Han slår på mig, säger att han inte tycker om mig längre. Snyter sig på ens kläder. Drar ut allt papper från toarullen. Kastar leksaker som inte fungerar precis som han vill. Listan kan göras lite längre än så här :o)
Som imorse. Vi satt och åt mannagrynsgröt med mjölk och jordgubbssylt. Isak tittade på barnkanalen och jag försökte jobba lite. När jag sneglar åt sidan ser jag att han sitter och slevar ut sin mjölk rätt ner på golvet. "Men vad gör du utbrister jag". "Jag vill inte ha mer mjölk". Men hallå? Sen när är det ok att hälla ut mjölken över golvet? Vilka idéer de små liven kan få ;o)

Don´t get me wrong....han är ju inte såhär hela tiden....som tur är! Det är mest när man inte ger honom någon uppmärksamhet.

Kroppsvård ja, det har jag ägnat mig lite åt ikväll. När pappa T kom hem ifrån Göteborg så passade jag på. Mitt hår fick lite näring av Tigi Bed Head schampoo och Reconstructor. Ett schampo och balsam som jag tycker blir lite förmycket av det goda om man använder det varje dag. Men nu när håret är torrt som fnöske och skriker efter värme och sol så passar det perfekt.
Sen fick ansiktet en omgång av olika Dermalogica-produkter. Soothing eye make-up remover, Special cleansing gel, Daily microfoliant, Multi active toner och Skin smoothing cream. För kroppen...exfoliating body scrub. Sen lite Canoderm efter det.
Ahh, känner mig som en nyfödd bebis. Innan läggdags bli det också Jon Won för händerna och Försvarets Hudsalva på läpparna.

Något är i görningen känner jag. Återkommer om detta.



För att fira att Isak blivit frisk åkte vi till BR och köpte denna "flickiga" keyboard idag :o)

Isak valde ut den från ett reklamblad som damp ner i brevlådan igår

Älskar sina Bakugan´s

Älskar även denna som jag gjorde när han gick på sitt gamla dagis

Pappa T kom hem med dessa och lite annat smått och gott idag

Isak ville testa det vita på vänster hand och det rosa på höger :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar