torsdag 2 augusti 2012

2 dagar kvar...

...sen är det semester igen för min del!


Egentligen känner jag mig ganska nöjd, men det är för Isaks skull. Han njuter av varje sekund de här dagarna/veckorna när han får vara hemma. 
Igår var han inne hos grannarna igen mest hela dagen. Liksom i söndags. Vi har i princip bara grannar som bott här sedan husen byggdes 1972, vilket jag nog nämnt tidigare. Grannen som vi delar den nerklippta häcken med har dock fullt hus hela sommaren. Då kommer deras barn och barnbarn på besök i flera veckor i sträck. 
Denna vecka bor två av deras barnbarn där och en av pojkarna är fem precis som Isak. Dessutom har de ju en hund som Isak älskar över allt annat. 
Med allt detta rännande igenom häcken så är det nog tyvärr så, på gott och ont, att det för alltid  kommer vara en liten stig igenom "bladstaketet". Innan har man liksom kunnat vara säker på att Isak håller sig i trädgården ;o)
Hur som helst...så igår var Isak där större delen av dagen. T fick inte ens honom till att äta lunch. Han blev ju bjuden på äpple och lite glass på andra sidan häcken och massor av lek och bus. Vi försöker få de till att leka lite här hos oss, men Isak tröttnar efter typ tio minuter och går med bestämda steg över tomtgränsen igen. 


Nej, nu ska jag njuta lite av morgonen innan det är dags att köra till bensinstationen och tanka min underbara arbetshäst och sedan styra kosan mot jobb. 


Ser ut till att bli fint väder idag! 




1 kommentar:

  1. Vadå nöjd?!?!? Klart att det är mysigt att ha semester? :-) :-)
    Vi åker till Spanien på lördag - ska bli superskönt! Ja, jag och en väninna och våra barn.. mannen ska ju som jag sagt tidigare, ut och vandra i fjällen med väninnans man..
    Säker hur fint som helst.. men jag föredrar ju hundra gånger att åka till Spanien. :-)
    Ha det gott, så hörs vi när jag kommer hem!
    Kramar!

    SvaraRadera