tisdag 7 augusti 2012

Denna familjen är skön...

"Du är skön mamma....denna familjen är skön"

Detta sa Isak precis innan han slöt sina ögon och försvann in i drömmarnas värld för någon minut sedan. 
Innan detta läste jag Nalle Puh för honom och avslutade med en liten saga om honom själv och hur vi mycket kul vi gjort under våren och sommaren. 

En sak är säker.... Föräldrar som inte ligger med sina barn när de ska sova går miste om de finaste stunderna i livet. Som ikväll... Isak var nybadad, sängen renbäddad och rummet fullt av kärlek. Vi ligger tätt tillsammans. Läser bok, pratar om dagen som varit och filosoferar om allt mellan himmel och jord. Obetalbart!

Måste göra en fotobok om allt vi gjort de senaste månaderna! Vilken bra godnatt-saga den kommer att bli!! *ler*

När Isak vaknar på morgonen förresten så brukar han säga följande till pappa T:

"Du är så varm, du är min gosiga nallebjörn" ;o)

Det är väl därför han aldrig någonsin haft snuttefilt eller gosedjur. Han har ju oss!

Igår så satt Isak och jag inne och kuckilurade i princip hela dagen. Vi jobbade med ett litet projekt. Isak var idéspruta och arbetsledare och jag arbetare ;o)
Det skulle byggas en Omnitrix. En Ben 10 "klocka" i papper.
Jag mätte, klippte, klistrade, målade och ansträngde mig något oerhört för att imponera på min lille förväntansfulla pojke.
Resultatet blev riktigt bra. Gediget och fint. Dagens försvann i ett nafs. 

På eftermiddagen kallade Isak in Mischa för lek och stoj här hemma. Så kul de hade!! Jag var med och lekte lite kurragömma en stund, men i övrigt så roade de sig själva. 
När klockan närmade sig nio så stod de båda i soffan och tittade in i Mischas morföräldrars trädgård. Isak sa att han önskade att Mischa flyttade hit för alltid. "Ni ska inte bo i Stockholm, du kan ju bo här". Åhh, tänk vad kul det hade varit för de båda! 
Då hade vi gjort en riktig gång i "bladstaketet"!

Idag har Isak och jag varit hos moster C och Sonja. Jag bar omkring på den lilla godingen mest hela tiden. Gäller att passa på eftersom jag själv inte är skapt för att bli mamma fler gånger.
Bitter? You bet!

Sonja ska få ett nytt rum snart. Ska bli kul att följa detta lilla renoveringsprojekt!

När vi kom hem lite efter fyra så sprang Isak direkt igenom bladstaketet och skrek efter sin kompis. Tydligen hade de redan varit hos oss flertalet gånger och ringt på dörren.
Sen blev jag ensam i nästan fem timmar!? Isak åt även kvällsmat på andra sidan häcken ;o)

Jag blir helt handikappad när jag blir lämnad ensam. Kan inte slappna av. Sitter och lyssnar efter minsta tecken på oroligheter. Men det kommer aldrig några. Att jag inte lär mig det. De hade hur kul som helst!
Så jag dukade upp kvällsmat framför tv:n. Detta är något jag saknar!! Att liksom, i lugn och ro, sitta på knä vid soffbordet och äta...samtidigt som jag glor på något program som jag en timme senare inte minns. Alzheimers....

Nej, nu ska jag kramas med mannen min.


Den nya Omnitrixen i en samling på typ sex/åtta stycken ;o)
Framgår dock inte hur cool den är och vilket arbete som ligger bakom, hi hi


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar