onsdag 2 mars 2011

Isak hjärta Elin...

Blev uppringd av Svensk Fastighetsförmedling för en stund sedan. De erbjöd en kostnadsfri värdering av huset. Kan vara lite småkul att få det på papper, så jag tackade ja. Informerade killen om att det inte alls är aktuellt för oss att sälja, så de inte tror något annat. Men han sa att det inte spelade någon roll....de är bara ute efter att marknadsföra sig. Vi använde ju de när vi sålde vår lägenhet och köpte detta huset för sju år sedan.

Idag har Isak och jag varit rysligt effektiva ;o) Började dagen med frukost och myntsortering. Åkte sedan till banken för att sätta in pengarna. Isaks konto blev 1015 kronor rikare. Min lille son blev först väldigt arg för att jag ville sätta in hans pengar på banken, men när jag förklarade att tjuvarna kan komma och ta de hemma så förstod han mycket väl. Vi tackar Pippi Långstrump-filmerna för den insikten ;o)

Därefter åkte vi till dagis för att hämta vinterjackan. Isak hade med sig sitt Star Wars lasersvärd och de andra barnen flockades runt honom. Det är alltid så underbart att se hur snälla och glada barnen är när de leker med varandra. En av flickorna kom fram och drog mig i jackan och sa "jag älskar Isak....för han är så fin". Naw, tänk vilken fin värld vi hade levt i om alla hade fått fortsätta att vara barn!?

På mitt jobb åkte vi hiss och inspekterade bilar i vanlig ordning. Hann även med lite pingis. Sen åt vi lunch på Burger King och handlade en massa godis i en butik där mamma numera är stammis.
Mätta och belåtna åkte vi tillbaka till jobb och femton minuter senare åkte vi in till stan.

Hade bokat klipptid till Isak på nätet på morgonen, så Elin väntade på oss när vi trillade innanför tröskeln på salongen. Tjugo minuter senare var Isak en riktigt läckerbit i sitt korta hår och sin rosa skjorta :o) Ville sen inte gå ifrån flickorna så vi stannade cirkus tio minuter extra.

De här fem timmarna var perfekta!

Mindre perfekt är det nu. Klockan är 21:49 och Isak har vaknat typ sex gånger på en och en halv timme. I måndags efter dagis klagade han på att det gjorde ont i knävecken. Då hade han stora röda knottror. Böjveckseksem ser det inte ut som, för det har han haft många gånger förut. Men kliar gör det, den saken är helt klar. Han kommer inte till ro. Nu var jag och T nyss inne hos honom och smörjde med lite kortisonkräm som han fick utskriven får något annat som jag inte minns. Vår son har varit med om mycket under sina snart fyra år. Förhoppningsvis blir det bättre med åren....

Min skrivlust försvinner när min prins inte mår som han förtjänar. Så nu ska jag göra mig iordning och förbereda mig på en natt med mycket uppvak.

Natti




Man måste bada när man är nyklippt för att bli av med allt småhår :o)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar