lördag 23 juni 2012

Midsommar...

Halv fyra kom vi hem till mormor och morfar för midsommarfirande. Isak var något extra taggad eftersom han hade bestämt att han skulle sova över. Inte ofta det händer, så det kändes lite speciellt. Både för honom och för oss antar jag, hi hi.

Regn, regn och mer regn...det var så jag trodde att eftermiddagen skulle bli. Men icke! Helt plötsligt var himmelen blå och solens strålar värmde gott. Att kunna vara ute är A & O för en lyckad midsommar.
För att inte tala om maten. Den var fantastisk! Bästa på länge! Efterrätten tänker jag på fortfarande ;o)

Halv elva pussade och kramade vi Isak hej då. Vi åkte hem och slängde oss i varsin soffa. 

00:49 ringer min telefon. Det är mormor som något sömndrucken berättar att Isak inte kunnat komma till ro på två timmar. Han kan inte somna helt enkelt. 

Jag åkte och hämtade vår lille huligan. Stuvade in honom i bilen, inlindad i en varm filt. Förhoppningsvis har mormor och morfar somnat gott nu....*hoppas* ;o)

Det är märkligt. Visst, Isak har alltid haft problem med sömnen. Vägrat sova, haft svårt för att komma till ro osv. Jag har periodvis slitit mitt hår på grund av detta, men det senaste året har varit perfekt om man bortser ifrån hans jobbiga andning. 
Så jag trodde att natten skulle bli en riktig höjdare. De tre skulle få en god natts sömn och sedan massor av morgonmys. 
Nu ligger han här i soffan. Sover som en klubbad säl. Mammig much?! Oh yes!!! Han kommer nog inte att kunna sova borta förrän han är typ arton, hi hi.

Här kommer lite bilder ifrån dagen...

Kusinlek


Mor & son


Mormor & morfars trädgård är ett riktigt smultronställe



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar