fredag 22 juni 2012

Morgonmys...

Morgonstund har guld i mund!


Innan vi åkte till Turkiet så hade Isak kommit in i en lugn och harmonisk "period". Trodde vi i alla fall. Solen och värmen, eller vad vi nu ska skylla på, såg dock till att han hittade tillbaka till sitt trotsiga och obstinata gamla jag ;o) Även om semestern var underbar på alla sätt så var han många gånger en liten tasmansk djävul. Han kan och vet allt bäst. Ska, at all times, sätta spelets regler. Fick han inte som han ville så gjorde han det ändå. 
Vi var av med honom ett antal gånger. En av gångerna så kom jag för att hämta honom på Bamseklubben. Han kom ut utan sin keps och jag blev tvungen att gå in i klubbhuset för att hämta den. Bad honom att vänta på mig utanför. Men icke. Han skulle följa med sin nyfunna vän. Hittade inte honom någonstans. Jag är egentligen inte orolig, men bara för att han kan hålla sig ovan ytan en nämnvärd stund betyder inte att han hade klarat ett fall rätt ner i plurret. När paniken sätter innan glöms alla färdigheter.  


Jag gick runt hela poolområdet. Hittade T och satte även honom i arbete. Tillslut hittar vi honom. Då har han letat upp vart vi låg. Klätt av sig och bytt till badbyxor och var på väg att leta upp sin kompis. 
Ja, sådant här hände hela semestern. Kan inte påstå att jag ser fram emot tonåren ;o)


Detta trotsiga beteende sitter i fortfarande....något som min kusin vitamin fick erfara igår då hon tog med sig Isak hem ifrån dagis för lite glassätande i en by några minuter härifrån. Allt hade varit frid och fröjd under själva kaloriintaget, men när mamma M sen skulle köpa fisk i hamnen så blev Isak irriterad över något och la benen på ryggen och sprang därifrån. Där skulle hon sen få fatt i honom samtidigt som hon skulle hålla reda på sina egna två pojkar. 
Har inte alla detaljerna, men det låter onekligen ljuvligt ;o) 


MEN, som jag startade mailet, så är de första timmarna på dygnet de allra bästa. När huliganen är utvilad och lugn. Det är när tröttheten sätter in som han ofta förvandlas.
Idag steg vi upp 09:20. Det är vääääldigt sent för att vara oss. Låg och kramades och pussades och gick sen upp på ovanvåningen för lite Nintendo 8-bitars spel. Vi låg med täcke och kuddar ifrån gästrummet. 


Nu har vi precis ätit frukost. Pappa T gav sig ut i kaoset och handlade nybakade bullar och mjölk. 


Midsommar idag ja. Dansen runt midsommarstången är redan inställd. Regnet öser ner och tempen, skulle jag uppskatta, ligger runt 13/14 grader. 


Jag kan inte i ord beskriva hur j-vla förbannad detta vädret gör mig. Grrrr!


Men man får göra det bästa av situationen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar