måndag 25 juni 2012

Jeans av guld...

Sitter här och trycker i mig Kinderchoklad. Tycker av någon outgrundlig anledning lite synd om mig själv. Är helt slutkörd och grymt besviken över att inte längre kunna träna. Känner mig slapp och dallrig. Det blir man snabbt när kroppen hamnar i träda.


So how was my day? Ganska hemsk om jag själv får säga det. Ligger ordentligt efter med mina egna arbetsuppgifter och fram tills på torsdag nästa vecka måste jag även ta hand om någon annans. Var helt uppe i varv idag och det tar ut sin rätt nu. Dock njuter jag när det är mycket att göra....självplågare som man är ;o)
Måste jobba på onsdag...så min och Isaks kvalitetstid får lida för att det är semestertider. 


Pappa T köpte en Ipad idag. Jag har varit motståndare till detta fram tills nu, men Isak kommer nog att ha mycket "nytta" utav den. Skulle till och med kunna bli så att jag använder den mest, muahaha!


Efter jobb åkte jag till Gallerian för att titta på ett par nya jeans. Min arbetskamrat hade tipsat om en butik som jag sällan går in i eftersom stilen inte riktigt passar mig. Replay skulle det bli och de skulle kosta runt 1300 kr. Dyrt, men det är tyvärr det man får betala för ett par märkesjeans i det här landet nuförtiden.
Hittade direkt ett par som var skitsnygga. Fick prova dem "bakom kulisserna" eftersom båda provrummen var upptagna. Eftersom jag inte tränat på ett tag blev det 28 i midjan. Gah! Biträdet tyckte jag skulle ta en storlek mindre, men jag vill gärna kunna sätta mig ner och röra mig fritt ;o)
De behövdes läggas upp, men hon ville inte nåla dem. Mycket märkligt tyckte jag, men tänkte inte mer på det just då. Jag fick vika upp de själv och visa hur jag ville ha dem? 
Kom till kassan för betalning. 1800 spänn! Jag höll minsann på att svimma där och då! Vad i helvete! Är byxorna gjorda utav guld eller?! Sen uppläggning ovanpå detta och vi pratar 2000 surt förvärvade riksdaler ;o)
Men jag betalde snällt och lämnade de där för uppläggning.


När jag kom hem så lagade vi middag. En av mina turkiska favoriträtter...menemen. Detta åt jag mycket till frukost när vi var i Bodrum. 
Sen efter disk och annat så ville Isak spela Nintendo. Jag gör allt för min lille son så vi borstade tänderna, tog på oss pyjamas och gick upp på ovanvåningen. 
Valet blev Super Mario Bros 3. Det tog mig en och en halv timme att rädda prinsessan. Tror att det är rekord. Brukar normalt inte spela under tidspress, men med tanke på vad klockan var så var jag tvungen för min lille prins skull. Så han somnade inte förrän 22:30. Alldeles försent eftersom det är dagis imorgon. Men, men....han somnade lycklig i alla fall. Hans mamma räddade ju prinsessan.


Somnade gjorde han till Elvira Madigan. Den låten brukar jag sjunga för honom, men i kväll ville han att jag nynnade mig igenom den delen när greve Sparre skjuter lilla Elvira. Det ville han bestämt inte höra. "Så pistolen greven lade i sin hand och sikte tog...skottet träffa Elviras hjärta, knappt hon andades förrän hon dog". 
Usch, kanske inte sång man sjunger för ett barn, men jag gillar den och Isak likaså. 


Isak har fått en ny kusin i landet där solen lyser. För en stund sedan pratade vi med dem på Skype. Det är T:s ena bror som fått en liten pojke. Han kom 45 dagar för tidigt och väger nu 2,2 kilo. Så underbart söt! Isak vägde ju bara hundra gram mer och man kan se likheter. 
När man hör hur sjukvården fungerar där nere blir jag mörkrädd. Svensk sjukvård! Pha! Vilket skämt! 
Borde kanske flytta ner för ett år och försöka med en ny graviditet? Där får man all hjälp man behöver och lite till. Fast vårt "problem" är nog tyvärr olösbart. 


I Turkiet, när man blir gravid så får man redan ifrån början en "egen" läkare och barnmorska. Denna läkare följer en sedan hela graviditeten. Man kontrolleras mycket mer än vad man gör i Sverige. 
T:s svägerska blev ju dålig en lördag och ringde då sin läkare på mobilen. Denna åker då till sjukhuset och förbereder för hennes ankomst. Tre på natten förlöstes pojken med akut kejsarsnitt. 


Ha ha, detta hade aaaaaaldrig hänt här i Sverige. Att man ringer direkt till sin läkare. 


Nä, nu ska jag sluta dissa svensk sjukvård. De flesta vet att den suger ;o)


Dock har jag fått fantastisk hjälp med min reumatism. Inget att klaga på där!


Nannedax! Ursäkta detta kvalitetslösa inlägg *ler*







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar