tisdag 31 mars 2009

Ugh...

Vaknade precis brevid Isak....hur mysigt som helst om det inte vore för att klockan är 23.15, huset är upp och ner, tänderna är oborstade, kaninerna vrålhungriga och jag godissugen.
Händer ju ganska ofta att jag somnar när jag ligger bredvid guldklimpen när han ska sova, men det brukar handla om en kvart eller två ;o)
Damn it! Tvättmaskinen är full med tvätt också och hur kul är det att börja torktumla vid denna tiden?

Gick och hämtade Isak på dagis efter jobb idag....tänkte det kunde vara skönt med lite luft...och vilken händelserik promenad det blev! Tror vi hälsade på typ 10 hundar och minst lika många mammor och pappor som Isak kallar dem. Promenaden tar vanligtvis fem minuter men vi var hemma lagom till kvällsmaten....dvs det tog lite mer än en timme. Då bar jag honom ett par gånger dessutom för att överhuvudtaget vara hemma innan midsommar. Ha ha, de är för underbara de små liven!

Förresten...när jag kom till dagis frågar en av fröknarna "du har väl koll på vad som händer imorgon". WHAT?! tänker jag. Vad är det nu jag missat? MASKERAD! Jaha ja.....sug på den! Men jag åker gärna in till Toys R Us nu och inhandlar en utstyrsel som aldrig kommer att användas igen. NOT! ;o)
När jag då sa att Isak får vara utan utklädnad så fick jag i princip veta vilken dålig mor jag är....ha ha. Mer dåligt samvete är precis vad jag behöver...
Fick tipset om att han ju kan vara pepparkaka som på Lucia, men det tycker jag är ännu mer pinsamt. Stackars min lilla son som ska få springa runt i sin pyjamas och alldeles för trång linsbeklädd mössa.

Isak, hoppas du förlåter din smått överarbetade mamma! ;o) Du kan få klä ut dig till vad du vill nästa gång!

Ahh, nu har jag ätit en del choklad så nu är det dags för tandborstning och tv-tittande.

Kram på er!

3 kommentarer:

  1. Men du kunde tagit på honom lite läppglans, några halsband o en chic hatt ju...*tadam*
    Hoppas att vi kan ses snart,nu är vi fria från kräksjukan;)
    Kram på Er

    SvaraRadera
  2. När ska dagisfröknar lära sig att föräldrar är deras kunder??!! Ger en kassörska på ICA en kund dåligt samvete för att hon glömt köpa köttfärs?? KÄRRING! Tycker att Ferraritröjan var en strålande idé! Stressa inte för mycket gumman. Love u! Puss från den andra sunkmamman ;)

    SvaraRadera
  3. Nu är jag hemma!!!

    SvaraRadera