lördag 17 oktober 2009

Sova = döden...

Ja, så illa är det enligt Isak. Så har det varit de senaste två veckorna. Nu ikväll var det värre än vanligt...

Vi har spenderat hela dagen inomhus och det har varit helt fantastiskt. Isak har varit sprudlande glad hela tiden och hjälpt mamma att tvätta och baka bröd. Egentligen förstår jag inte vart dagen tagit vägen, men time flies when you are having fun.

Efter lunch var min ambition av vi skulle sova en stund. Men Isak gjorde klart ganska direkt att så inte skulle bli fallet. Men jag tog mig en tupplur i alla fall, skulle gissa på typ 40 minuter.
När jag vaknar möts jag av Isaks ansikte upptryckt i mitt och han säger "mamma, får jag gå ifrån". Ha ha, det är väl så han säger när de ätit på dagis. Sen var det bara till att vakna till liv.

När vi åt kvällsmat så gick ögonen i kors på charmtrollet. Så för en timme sedan cirkus försökte jag lägga honom. Jag vara helt säker på att polisen skulle komma och knacka på dörren för att något orolig granne ringt och sagt att det var barnmisshandel på G i huset bredvid. Isak skrek som besatt i vad som kändes som en halvtimme. "Inte sova mamma" "Inte säga godnatt mamma". Jisses.....att just sova har varit ett bekymmer för Isak sedan han föddes. När ska han förstå att det är något positivt? ;o)

Nu ska kaninerna få mat, brödet ska frysas och sen ska jag bara finnas till.

På tisdag kväll komma pappa T hem *längtar*. Sen på onsdag är det begravning. Jakob ska jordfästas på en kistminneslund. Min första begravning....inte trodde jag att det skulle bli mitt eget barn.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar