söndag 6 mars 2011

Himmel och helvete...

Vilken bra dag detta har varit! Sitter här i ett nystädat hem och har fått gjort en del ärenden som jag medvetet skjutit på framtiden.

Träffade min kusin vitamin för en fika på Ilva halv elva i förmiddags. Sen åkte jag vidare in till stan. Har inte varit där på år och dar så det kändes lite konstigt. Först växlade jag pengar inför min Ungernresa på tisdag. Sen irrade jag omkring inne på köpcentrat i jakten på en fotoautomat.
Fick för några veckor sedan ett brev ifrån Transportstyrelsen att det är dags att förnya körkortet. Suck!!
Där automaten stod för tio år sedan, stod den inte idag. Fick slutligen ta hjälp av Informationen. Inte nog med att den var svår och hitta....sen hade priset för fyra svart och vita foton fördubblats!? ;o) Hade tagit med mig fyra guldtior, men fick bege mig till en godisbutik för att växla till mig ytterligare fyra. En som vann på denna prishöjning var Isak....för till honom köpte jag ett Batman-ägg bara för att inte behöva be om bara växel :o)
Det är ganska stressande att sitta och ta foton, med en växande kö utanför och en draperi som liksom inte räckte för att täcka hela båset. Det blev katastrofalt dåligt! Jag trodde att det var som förr i tiden....att man fick fyra chanser på sig att få till den bästa bilden...men döm om min förvåning när jag godkände och automaten sa tack och adjö. Hundrasextio sekunder senare låg fyra likadana svart och vita foton på mitt fula tryne i ett fack på sidan om automaten. Bättre var det förr! Då man kunde testa fyra olika "poser". Men va fan, det är inte hela världen....om tio år får jag byta igen.

Sen gick jag och tittade på jeans...men gick därifrån tomhänt. Var direkt osugen på att ställa mig i ett provrum. Det krävs självförtroende och tålamod. Kände att de bitarna inte var på topp idag ;o)

På vägen hem körde jag inom gallerian här hemma och köpte lite mat på Ica och kläder till Isak på Lindex och strumpbyxor till mig själv.

Ahh! Nu i eftermiddag har vi hjälpts åt att städa rum för rum. Isak har också hjälpt till på sitt lilla vis. Hoppat i sängen när vi försökt att renbädda den. Lagt en och en annan spaghetti på golvet under måltiden. Haft åsikter om att leksaker hamnat i förvaringslådorna istället för att ligga spritt över golvet and so on ;o)

Varför skriver jag helvete i rubriken? Vad tror ni? Kan det bero på att min son i torsdags sa "min mamma ska döda dig" till en pojke på dagis....mitt framför dennes föräldrar? Suck! Kändes som om himmelen föll över mina axlar när T ringde och berättade detta när jag satt kvar på jobb och hade tänkt göra så en bra stund till. Illamåendet fick mig att stänga datorn och susa hem i min gula fara. Inbillade mig att jag skulle mötas av ett personlighetsförändrat litet monster med blodsprängda ögonvitor och fradga runt munnen, men det var samma gamla underbara och kärleksfulla son som kom springandes in i min famn när jag kom innanför dörren.
Han genomgår en liten livkris, det har vi märkt. Får utbrott, drömmer mardrömmar & är rädd för mörkret osv. Vi kan ju bara hålla tummarna för att denna lilla incident inte upprepas.

Igår var vi och åt middag hos mormor och morfar. Två bilder från kvällen:


Isak, Alexander & jag

Liten kusin börjar bli stor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar