tisdag 15 mars 2011

Nattdjur...

Min son...han är ett nattdjur....det är bara pälsen som saknas.

I söndags efter kalaset som Isak var bjuden på insåg vi att en ny våg av sjukdom hade sköljt över honom. Han var varm, hängig och lite gnällig. Yes! Då vet man vad man har att vänta. Nights from hell! ;o)

Andras barn, av vad jag förstår, sover när de är sjuka. Men inte vårt lilla nattdjur inte. Bästa medicinen när man är sjuk är vila och sömn. Det har man fått lära sig sen barnsben. Synd inte Isak förstått detta bara.
Men, men....han sov ju inte när han var liten heller. Kanske hans hårda tid i magen som gjort honom så? Så skulle det säkert kunna vara.

Hur som helst....här sitter jag nu. Har gömt mig i ritrummet för att få en stund för mig själv. Mina älsklingar sitter i soffan och har quality time.
I två dagar har jag haft ont i min höft och nu vet jag varför. Isaks dunderförkylning har även hoppat på mig...och stackars mormor också för den delen. Smärta i höften är alltid ett tecken på att jag har en infektion i kroppen. Men jag glömmer detta från gång till gång och undrar alltid varför höften smärtar när jag inte varit fysisk aktiv på typ hur länge som helst.

Jag är ju bra dum om jag tror att en tredje graviditet skulle bli tredje gången gillt. Va fan...om en liten förkylning triggar mitt något störda immunsystem....hur ska då ett sårbart stackars litet foster överleva?

Bajskorv. Det är jag, pappa T, mormor och morfar och alla andra i Isaks närhet. Vi är mitt uppe i kiss och bajsåldern med andra ord och man måste bara älska den. Jag har oftast svårt för att hålla mig för skratt, men när han liksom upprepar ordet 25 gånger så blir det en aning irriterande ;o)

En syn för livet var Isak och jag igår kväll när vi kom utfarandes i bara pyjamas för att handla av hemglassbilen. Detta fenomen har jag skrivit om förr. Jag har aldrig koll på när bilen ska komma till oss så när jag väl hör den glada melodin så måste jag bestämma mig inom några få sekunder om jag ska handla eller inte. Med tanke på att det är sjukstuga här hemma så var valet solklart. Glass i stora lass! Hon tittade lite konstigt på oss. Där kom vi, halvnakna och det regnade friskt. Hon fällde upp ett plasttak som vi kunde skyla under när vi bestämde vilka sorter vi skulle ha. Jag hann inte få på Isak skor så honom hade jag i famnen. Sen handlade vi tre paket glass och jag kan nästan sätta mitt liv på att tjejen skrattade bakom vår rygg när jag for iväg med en förväxt baby på min högra arm och plånboken och glassen i den andra. Det var hur tungt som helst...men som mamma har man superkrafter ;o)

Beach 2011, det kändes nyss så avlägset....men den är snart här!? Jag hade hoppats på att jag skulle ha nått min idealvikt...det jag vägde ett år efter att Isak föddes. Men icke. Jag går inte ner ett gram. Men det är ju inte så att jag försöker heller. När det blir lite varmare ska jag försöka att komma igång med cyklingen igen. Det njöt jag av. Lite rullor är heller aldrig fel...men först får kommunen/vägföreningen se till att all småsten kommer bort ifrån gatorna.

Nä, nu ska jag dricka lite kall coca cola....det river så fint i min ömma hals!

Hej då alla bajskorvar! ;o)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar