söndag 1 juli 2012

Bokskogen...

Gårdagen var ljuvlig. Vädret visade sig ifrån sin bästa sida och då måste man passa på att njuta! 


Jag började morgonen med att spendera två timmar på jobb. Under den tiden skickade pappa T mig sms om att det planerades att åka till Bokskogen. Detta resulterade i att jag åkte hem två timmar tidigare än planerat och skippade lunch tillsammans med mina kollegor. 


Två timmar senare var vi framme i skogen. Kylväskorna fulla med mat inför kvällen och fika efter skogsäventyret. Det var jag, T och Isak. Mormor och morfar. Moster och morbror C och lilla Sonja. 
Jag älskar att vara i naturen! Livet blir så enkelt...så avslappnat. Som vi sa igår...sommar i Sverige är svårslaget....problemet är ju bara att det är så sällan som vädret tillåter dagar som dessa. 


Pappa T gömde sedlar och mynt bland buskar och snår och Isak letade ivrigt. 


Efter kakor, kaffe och saft åkte vi hem till C & C. Där väntade en eftermiddag/kväll med hängmatta, lek, skratt, middag i kvällssolen, glass och familjemys.


För min del slutade kvällen i soffan. Hade så ont i huvudet att jag inte orkade att ha ögonen öppna. Somnade på deras soffa minsann, vilket aaaaldrig någonsin skulle hända i "normala" fall.  


Nu har huvudvärken övergått till mensvärk. Så här sitter jag med värmekudde och Ipren och Citodon i kroppen. Annars står jag inte ut! ;o)


Det är härligt att vara kvinna! Jag har mycket hellre hängpattar (fast det är de för små för att bli), äggstockar, livmoder, huvudvärk, mensvärk och humörsvängningar än en snopp som jag kan göra helikoptern med. Så det så!









Lycka är...

Familj, god hälsa, glada barn och sommar!
  

2 kommentarer:

  1. Bokskogen är så mysigt.. Funderade på att åka dit idag men det blev Ystad Sandskog istället, räkmacka på Fritidsbaren och en promenad längs med stranden. Blåste from hell, så ligga och sola var inte att tänka på. Åkte hem och la oss i trädgården istället med katter och kanin ute.. mys...
    Dags att höras tycker jag! Kramis!! <3

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken mysig dag ni hade! :o)

    Ja, vi måste definitivt höras! Allt går i ett just nu tycker jag.

    SvaraRadera