måndag 9 juli 2012

Matta beställd...

En ljuvlig dag är till ända....


Isak och T ligger och berättar sagor för varandra i vår nybäddade säng. Isaks eget sovrum, hans nya lekrum, toaletterna....ja, alla rum är i princip kliniskt rena ;o) Varför? Jo, för att vi får besök imorgon. Ha ha, det är tur att man bjuder hit folk då och då så att man utvecklar en motor i röven och städar som en galning. 
Det behövdes kan jag intyga! Nu känns luften mycket lättare att andas. Älskar vårt hem när det är rent! Men jag är långt ifrån nöjd. Nöjd blir jag aldrig. Finns alltid mer att önska ;o)


Jag började dagen klockan sex på gymmet. Första gången på fem veckor. Det gick faktiskt bra, men jisses vad otränad man känner sig. 
Imorgon ska mamma M och jag testa Sh'Bam. Så spännande! Jag har dålig koordinationsförmåga. Den förlorade jag någonstans mellan 20 och typ 30-års ålder. Var ju herregud aerobicsinstruktör på gymnasiet, men nu är jag nöjd om jag fixar sprattelgubben ;o)
Men det ska förhoppningsvis gå bra ändå....det står att det är enkelt. 


Efter lunch idag åkte Isak och jag in till stan. "Jag behöver en ny leksak till mitt nya lekrum". Ja, varför inte. Så siktet var inställt på Toys R Us för hans del och EM för min del.
Som jag skrivit innan så älskar jag denna leksaksaffär. Går igång fullständigt på alla underbara leksaker. Hade det inte varit för Isak så hade jag köpt en hel del grejer, men han var så duktig och stoppade mig. 
Han valde tillslut, efter noggrant övervägande, ett paket med två Transformers och två gubbar som han sa namnet på, men som jag aldrig sett förut. Pissdyrt, but so worth it ;o)


Jag hade sett ut en ryamatta på EM:s hemsida. Inte en möbelaffär jag normalt sett besöker, men man måste vidga sina vyer. Där finns riktiga guldkorn!


Ryamatta i ett lekrum. Ha ha, små legobitar och annat kommer att försvinna i träsket ;o) Men den blir varm och gosig att sitta på. Man kan sitta med rumpan bar om man nu känner för det. Sen är Isak så pass gammal att jag inte behöver oroa mig nämnvärt. Han kaskadkräker inte längre utan förvarning. Han saglar inte. Han har ingen blöja som läcker ;o)
Så med andra ord känns valet ganska tryggt. Den kommer att liva upp rummet som är vitt och sterilt. Bilder kommer så småningom....


Nu har nog båda mina pojkar somnat. Ska in och väcka den äldre av dem. Han kom hem ifrån gymmet för en timme sedan och var helt spyfärdig stackarn.
Så går det när man ska imponera på alla botoxfyllda bimbosar...ha ha. Skojar bara!


Filmtajm!


Isaks nya matta
130 cm i diameter

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Hmm, rutan för att klicka i om man vill lämna kommentar är borta... men jag provade att klicka där den funnits tidigare och yes, funkade... :-) Vet inte om du egentligen tagit bort den?
    Blev nyfiken på Sh´Bam. Vad är det?!
    Kramis!

    SvaraRadera
  2. Hmm, jag har inte gjort någon förändring alls. Grrr! Måste det alltid strula?!

    Ja du, Sh'Bam ska vara enkel dans till medryckande musik ;o) Om två timmar vet jag mer ;o) Rapporterar senare!

    Kram!

    SvaraRadera