torsdag 27 januari 2011

Bajs på mattan...

Jobbade över lite idag och följde med en arbetskamrat till en fin klädesbutik i en närbelägen by innan jag åkte hem. Redan innan jag lämnade jobb så blev jag varse om att Isak hade gjort en djupdykning i Sarelle-burken. Så det var en glad och väldigt kladdig kille som mötte mig vid dörren när jag kom hem. Han såg precis ut som på bilderna jag la upp igår :o)

Jag handlade en hel hög med kläder till min älskling på lunchen, så detta fick han packa upp. Det är ju inte riktigt samma glädje som när han får packa upp exempelvis ett paket med Bakugan. Men det gick verkligen hem i alla fall. Roligt.

Sommaren 2003 när vi var på semester i en liten ort utanför Side hittade jag husets stolthet, vår sex kvadratmeter stora turkiska Kelim-matta. Jag asade hem den som handbagage, omsorgsfullt ihopvikt i en stor svart väska. Var livrädd att jag skulle behöva checka in den, men jag gömde den väl ;o) Den kostade en rejäl slant, men det var den värd!! Försäljaren såg hur needy jag var och höjde priset till det dubbla skulle jag tro. Pappa Turken och jag är inte sådana personer som prutar, tyvärr.
Den har fått stå ut med en hel del. Vår första kanin Sally. Simon och Sandra, våra nuvarande kaniner och Isak Atilla, huliganen med något undermåligt bordsskick. Ska dock inte skylla allt på honom. Jag och T kan också spilla ibland.
Hur som helst. En stund efter att Isak inspekterat sina kläder så gick T förbi klädhögen och utbrister "näää, vad trampade jag nu på?". Ser hur han grimaserar och sliter av sig strumpan. Mer behöver han inte säga för att jag ska komma springande ;o)
Jag möts av en bajskorv. Om man ser till kulör och storlek. En stooor klick Sarelle, härligt utsmetad och nedtryckt i min handgjorda matta!
Ja ja, vad gör man!? Det vara bara till att asa in den på toaletten och skölja av den med duschslangen. Använde även lite tvättmedel. Big no no förmodligen eftersom den starkt röda färgen har färgat av sig på den vita. Men wtf (what the fuck), hellre det än att det ser ut som gammalt kaninbajs, hi hi. Det blir säkert bra när den har torkat! Hoppet är det sista som överger människan ;o)

Imorgon är det fredag! Jihaa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar