söndag 30 januari 2011

En perfekt lördag...

Igår fick Isak åka tåg för första gången. Det uppskattades verkligen!
Naturligtvis var där något fel på det, så det var nära att vi fick stå hela vägen eftersom typ hälften av vagnarna var avstängda, men en snäll man gav sin bokade plats till Isak som fick sitta invid fönstret och titta ut hela vägen över sundet.

Våra vänner tog bilen över (som vi brukar) så hemresan visste vi skulle bli behaglig och utan trängsel och strul.

Mys, shopping och turkisk mat stod på schemat. Jag var lite orolig för att Isak skulle bli uttråkad och lite tjurig, men allt flöt på hur bra som helst. På det stora varuhuset Illum så blev det väldigt många rulltrappsåk, men det är ju kul även för en vuxen, hi hi.
Vi valde att lämna sulkyn hemma så Ulfs rygg är nog allt annat än i ett bra skick en dag som denna. Han envisades med att ta de flesta metrarna med Isak i famnen när han blev för trött för att gå.

Köpenhamn är fantastiskt. Man kan hitta allt och lite till. Synd bara att valutan gör att det lätt kan bli lite väl dyrt.

Jag skulle uppskatta att vi satt på den turkiska restaurangen i lite mer än två timmar. Isak satt på sin plats som ett levande ljus under hela trerätters-middagen. Det gjorde mig riktigt stolt måste jag erkänna. Han och jag lämnade bara bordet två gånger för toalettbesök. Guldstjärna! Sen att han inte åt ett dugg av maten....det är en annan femma ;o)

Jag hade de perfekta shoppingskorna! Mina nya Hunterstövlar. Så sköna att traska omkring i en hel dag!

Nej, nu ska det snart städas :o) Ska bara få liv i T som är mer död än levande.

Leksaksaffärerna är bra mycket häftigare här :o)


Isak, Ulf och jag


Lite mat i magen innan shoppingen :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar