torsdag 27 januari 2011

Kräfta...

....även kallat Cancer.

Denna fruktansvärt hänsynslösa och grymma sjukdom. Jag hatar den! Den tog min mans mamma vid en ålder av 44. En sexbarnsmamma med ett halvt liv framför sig. Den tog även min mans pappa vid en ålder av 64. Alla känner någon som har, har haft eller som gått bort i cancer. Tyvärr.

Nu har även denna sjukdom drabbat en bekant till mig och T. En söt blond flicka i sina bästa år med hela livet framför sig. Hon är ett år yngre än mig och har en son som är två år gammal. Fattar ni?! Hon har, när livet är som bäst, drabbats av det värsta som kan hända en människa. Drabbats av en dödlig sjukdom. Hon har fått operera bort sitt ena bröst. Hon har tappat allt sitt hår. Hon genomgår cellgiftsbehandling som slår ut hennes immunförsvar. Hon får inte lov att gå till affären med risk för att få en infektion. Hon får äta tabletter för att stå ut med smärta och oro.
Jag kan inte ens i min vildaste fantasi förstå vad hon går igenom.

Mitt i allt detta måste hon orka att vara mamma till sin underbara son. Vara glad och positiv för hans skull.

H, du är stark! Det vet jag! Du kommer att klara detta galant!

Jag tänker på dig ofta.

Kram

1 kommentar:

  1. ja usch och fy för den där jäkla cancern! hoppas allt går bra för din bekant!

    ha en fortsatt mysig helg! kram

    SvaraRadera