onsdag 16 juni 2010

04.30

Så tidigt vaknade jag idag och det var fullständigt omöjligt att somna om.
Låg i fyrtiofem minuter bredvid Isak och bestämde mig sen för att gå upp. Pappa T såg ut som om han sett ett spöke när jag puttade lite på honom och sa "jag går ut och åker en runda rullor".

Så nu sitter jag här....efter att ha åkt en ganska intensiv runda på tjugo minuter på de skånska slätterna. Idag är det sommar!!! Hästarna gick i sina hagar och tittade nyfiket på mig när jag svischade förbi.
Men....allt är inte bara guld och gröna skogar. Jag är lite rädd för att jag kommer att få betala för detta lilla träningspass. Mina artros - och reumatismsjuka höfter gilla inte sådan här brutal behandling. Jag är gjord för ett liv i slowmotion. Men hur blir man då av med graviditetsdallret?!

Så om jag får ligga vaken hela natten i smärtor och har omänskligt mycket ledvätska i höften imorgon....så är det smällar jag får ta ;o)

I måndags cyklade jag fram och tillbaka till jobb och igår tog jag en runda rullor med Isak & T på kvällen vid åtta när regnet dragit förbi.

Ikväll väntar lite festligheter som jag ser fram emot! T ska spela badminton med min bror så Madi kommer hit och passar Isak. Det kommer nog att bli oerhört populärt!

Nu väntar duschen! Gud vad glad man blir när det är så fint väder! Hoppas på en lunch ute idag :o)

2 kommentarer:

  1. Du är så flitig Camilla!!! Testade själv att cykla idag och jisses vilken bit det är :-). Försökte flörta med grannen om lift hem men se det gick inte. Bara till att ta tjuren vid hornen allstå.....

    SvaraRadera
  2. Tack Maria, men det är du också!!

    Så du har cyklat! Coolt! Idag var det ju perfekt väder! Lite avunndsjuk faktiskt....vi skulle ha cyklat tillsammans :o)

    Mina höfter värker lite nu dock. Men det är det värt.

    SvaraRadera