torsdag 17 juni 2010

Underbara sommarvärme...

I förmiddags var Isak och jag ute och cyklade lite. Lite efter elva åkte vi sedan in till mitt jobb för att äta lunch med mina arbetskamrater. Vi känns som en liten familj faktiskt och det ska man vara oerhört tacksam för.
Percy ville bjuda på lunch som tack för gårdagen. Vi hade bestämt oss för O'Learys och där hamnade vi lite efter tolv. Fint som snus! :o)

På vägen hem somnade Isak och jag lade mig på en filt i trädgården. Jag älskar när det är precis sådär lagom varmt som det varit idag. När man kan ligga och steka lite utan att svettas :o) Lite cola och marabou mjölkchoklad med polka och min stund i solen var fulländad *ler*. Adam Lamberts "whataya want from me" hade jag på Spotify i vardagsrummet. Nog fan är det en svensk som ligger bakom denna underbara låt. Som alltid känns det som. Men det är ju dock lite artisten som gör låten. Tydligen var den skriven till Pink från början.....en annan av mina favoritartister.

När pappa T kom hem från jobbet så cyklade jag in till byn för att träffa söta lilla kusinvitamin. Stadsturen blev inställd och vi stannade på hemmaplan istället. Isak och T gick ut och cyklade.
Sen var det tjejsnack och skvaller för hela slanten....och god mat naturligtvis. Som grädde på moset fick jag även snusa bebis. Gud vad jag saknar den känslan...när de ligger mot ens bröst och liksom mular sitt ansikte. Deras små fingrar och händer vandrar över huden i jakten på att finna något att greppa tag i. Det knorras och bökas. Sen doften....ja, den är obeskrivbar.

Fy, nu mår jag som jag förtjänar. Har mått oförskämt bra hela dagen. 5 gin & tonic, 4 gammaldansk och 1 glas vin. Nog vore det konstigt om jag skulle må som en prinsessa heeeela dagen? ;o) Huvudvärken äter upp min hjärna känns det som.
Men det är ett billigt pris att betala för så mycket skratt och glädje.

Nu ska det mysas med T innan det är dags att nanna kudden.



Kusin M

Isak och lilla Emmy

En solkysst mamma och son

Hela härliga gänget

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar