lördag 26 juni 2010

40.2...

Har nyss varit i kontakt med sjukvårdsrådgivningen och en barnmottagning i en närliggande stad. Att ha så här hög feber i fem dagar som vi är uppe i nu hör väl inte till vanligheterna, men samtidigt så brukar ju Isak vara sjuk både ganska ofta och länge.
Jag ville mest veta om det kan vara farligt att ta så mycket febernedsättande som han gör. Överdoserar man så kan det skada levern, men annars ska det inte vara några problem. Han har ju ont i magen. Stolpiller får jag skaffa mig imorgon.
Det går tydligen ett virus som ger halsont och hög feber....precis vad Isak har. Får väl hoppas att det är det i så fall.

Idag har han fått i sig två majskrokar och as we speak får han lite kexchoklad ute i hammocken av pappa. Näring på hög nivå!? Men hellre det än inget alls.

Jag är glad att vädret är tacksamt idag. Svalt och alldeles underbart för en liten sjukling.

Nu ska jag värma lite överbliven pizza och gå ut och joina pojkarna i hammocken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar