söndag 13 juni 2010

Flitiga...

På garagetaket...vita faran i bakgrunden ;o)

Idag har vi varit oerhört flitiga. Jag har städat min bil invändigt för första gången på två år och det blev så himla bra! Jag njuter när jag öppnar dörren. Den andas...den glänser! Isak hjälpte också till....men jag kan erkänna att vi mest blev ovänner ;o) Han vill liksom inte göra så som jag vill. Han tycker inte att man behöver vrida ur vattnet från trasan innan man börjar tvätta instrumentpanelen i bilen. And so on :o)

När Isak och jag gjorde detta så städade T kaninburarna och garaget. Sen klättrade jag och Isak upp på garagetaket och rensade bort gamla löv. T gick samtidigt lös på grannens björkträd vars grenar hänger över hela vår uppfart. Sen klippte han ett annat stort träd som hänger över vår andra grannes garage. Sen rensades det ogräs och trädgårdskärlet blev tillslut proppfullt.
Resten av dagen har vi mest myst. Varit ute och cyklat och lekt på lekplatsen.

Nu sover far och son. Tror inte att T har varit uppe en enda kväll denna vecka som gått. Kanske dags för en hälsoundersökning?! Eller så är det latmasken som förökat sig ;o)
Här sitter jag och tittar på Tyskland - Australien by myself.

Hmm, låter som om en av våra grannar är inne och promenixar i vår trädgård. Deras hund smiter lite då och då. Igår var den till och med inne hos oss och sniffade runt. Supersöt är den och jag tycker bara det är roligt!

Igår var jag hos min bror och fick hjälp att designa ett födelsedagskort till en arbetskamrat. Det blev helt sanslöst bra! Sen på kvällen kom han och hans fru hit på grillning.

En superbra helg är till ända....får se om det kanske blir en cykeltur till jobb imorgon? Egentligen pallar jag inte...för jag går fan inte ner ett enda gram ändå :o(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar