söndag 27 juni 2010

Tv:n är död...

Ja, så illa är det :o( När jag dammsög lite inför Cissi & Christians ankomst så hörde jag hur det small inne i vardagsrummet. Isak brukar leka vid tv-bänken så jag tänkte inte så mycket på det.
Efter en stund kom han och sa "titta mamma vad jag har gjort". Tv:n stod lite snett och jag förstod inte riktigt vad han syftade på. Det blev vi dock varse om när det var dags att titta på fotbollsmatchen mellan Tyskland och England. Regnbågens alla färger pryder bildskärmen efter att Isak har slagit Spiderman om och om igen mot den. Man kan se exakt vart den gått sönder. 8000 kronor åt helvete....det är minsann dyrt att ha barn ;o)

Isak är förresten feberfri. Imorse hade febern gått ner till 38.3 och ikväll kändes han helt normal. Har varit på gott humör hela dagen och det är så befriande att det inte ens går att beskriva i ord. LYCKA!

Cissi och Christian har alltså varit här ikväll och myst och grillat. Vilket väder det har varit idag!? Alldeles perfekt.

Denna vecka har jag cyklat cirka 17 mil. Igår kväll efter nio cyklade jag två mil och samma sak denna kväll. Najs! Fast aktar man sig inte så får man en hel kvällsmiddag på köpet bestående av räliga vingbeklädda småkryp. Örk! Värmens baksida :o( Så det blir till att hålla munnen stängd ;o)
Jag hade nog ett femtontal småkryp i fd amningsregionen när jag klädde av mig efter hemkomst. Vilket syfte fyller alla dessa knott egentligen? Fågelföda?

Nej, herregud. Klockan är halv tolv!? Måste i säng inför en hektisk arbetsdag imorgon och prepregnancy samtal på sjukhuset.


Febrig kille chillar (igår)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar