söndag 23 maj 2010

Barnkalas...

Vi har nyss varit på ett barnkalas utöver det vanliga. Jag har inte varit på så många sedan jag fick Isak, men detta kändes speciellt. Som jag sa till Antons mamma....jag skulle förmodligen aldrig göra något liknande, hi hi. Jag är nog mer en sådan mamma som hyr en lokal så man slipper ha kaoset hemma :o)

Hur som helst, jag ska försöka återge vår vistelse två gator härifrån.
Hela trädgården var full med saker. Studsmatta med skyddsnät, hoppborg, tält, cyklar, olika bilar som antingen gick på batteri eller trampades fram, bollar och lite annat smått och gott. Antons föräldrars sovrum var riggat till en fiskedamm. Hela köket var fullt med mat. I Antons rum hängde en hel klunga med heliumblåsta ballonger som var och en av de små gästerna skulle få med sig hem.
Det bjöds på korv med bröd till barnen och smörgåstårta till de vuxna. Sen blev det tårta som ni ser nedan och olika sorters kex.
Fiskedammen fick en att minnas hur kul det var med barnkalas när man var liten. Barnen fick inte bara en påse godis utan även en inslagen present. I Isaks fanns det såpbubblor och en manick som blåser dem. Hur coolt som helst. Tänk att gå på någon annans kalas och själv få med sig hem en fin ballong, en påse godis och en ny leksak. Inte dumt alls :o)

Jag kan säga att Isak sover nu....och lär så göra en stund framöver. Själv skulle jag också behöva vila. Kanske hade betongkepsen släppt då?! Har haft huvudvärk varenda dag denna vecka känns det som. Skumt.

Nu ska jag lägga mig en stund i soffan och äta lite lösgodis. Lite senare ska det lagas kvällsmat.


Morbror M har hjälpt till med födelsedagskortet

Kuvertet klipp och klistrade jag ihop själv :o)


Häftig tårta

Tog en paus ifrån utomhusleken


Ballongen som fick följa med oss hem



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar