tisdag 18 maj 2010

Bitterfitta...

Förlåt för den lite vulgära inläggstiteln....men så har jag känt mig idag. Inget jag kan göra något åt tyvärr.
Har äcklats av min kropp och varit besviken över att läkaren som fått obduktionsrapporten inte ringt. Påverkar mig väldigt mycket, men jag försöker ändå hålla humöret uppe.

Jag kommer aldrig att komma i mina gamla kläder känns det som. Går inte ner ett gram. Efter Isak föddes bara rann kilona av mig. Men, men.....det är väl meningen att jag ska dras med mina valkar och celluliter....istället för magrutor och putig rumpa.

Den 10:e juni så ska jag till sjukhuset på efterkontroll. Inte en dag för tidigt. Jag skulle få en tid efter fyra veckor och den tionde har det gått 12 veckor sedan Noa föddes. Ser fram emot det på något sätt. Håller tummarna för att den obduktionen också är klar och att de kommer att erbjuda oss en utredning.

T försöker att lägga Isak just nu. Ingen lätt uppgift dessa dagar. Han vill ABSOLUT inte. "Det är inte mörkt ännu". Det har han i och för sig rätt i, men killen borde ju vara trött. Det märks att hans allergi gör honom lite hängig. Tycker så synd om honom. Ögonvitorna är, precis som förra året, helt igenmulade.

Hmm, ska titta på väderleksrapporten för morgondagen. Nej fan...det behövs ju inte. Imorgon är jag ledig ju. Så det blir ingen cykeltur till jobb. Ska mysa med Isak hela dagen. Efter lunch ska vi hem till nästkusin Eric och fika.
Blir ingen cykeltur på torsdag heller för då ska jag till tandläkaren i stan innan jobb.

Nu ska jag vattna mina stackars blommor som stått i gassande solsken hela dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar