lördag 1 maj 2010

Jakten på den perfekta kroppen...

...har börjat ;o)

Igår cyklade jag till och från jobb. En tur på cirka 2 mil enkel resa. Möjligtvis är det lite längre. Får ta med mig en gps och mäta nästa gång.

Fast perfekt kan min kropp aldrig bli om jag ska vara helt ärlig. Saknar sisådär tio centimeter. För att inte tala om brösten. De är i princip obefintliga, hi hi.

Skämt åsido, det var underbart skönt att cykla. Inga problem alls om man tar det i sitt eget tempo. På vägen hem blåste det rejält och den sista biten var riktigt tuff. Trampade och trampade, men kom ingenstans kändes det som. Men när jag kom hem var jag så sjukt nöjd med mig själv. Underbart!

Igår kväll så fick Isak en helkväll med mormor och morfar. Pappa T och jag åkte till några vänner några kilometer söderut. Vilken härlig kväll!
Vi var fyra par och några busfrön :o) En härlig blandning av olika nationaliteter. Fyra "helsvenskar", en turk, en grek, en serb och en ungrare. Spontant, ärligt, härligt och helt underbart. Vi stannade till tolv och vid det laget var jag en slagen hjälte. Cykelturen tog ut sin rätt. Sen är det ju väldigt sällan som jag överhuvudtaget orkar vara uppe så länge.

Idag mår jag helt perfekt. Trodde att jag knappt skulle kunna gå. Men det enda jag känner av är lite ömhet i rumpan. Så blir det alltid när cykelsäsongen drar igång ;o)

Isak sover just nu i bilen (13.23). Han somnade efter en tur till Ica Maxi med pappa. Har suttit i bilen nu över en timme med dörrarna öppna. Jag och T har jobbat i trädgården under tiden och gjort lite fint till kaninerna i garaget.
Hoppas han sover en stund till för det behöver han efter en orolig natt. Han har nämligen blivit krasslig igen och fick knappt luft i natt :o(

Om drygt tre timmar ska vi till mormor och morfar och fira morfars födelsedag.

Innan idag var Isak ute på småkrypsjakt. Bifogar några snigelbilder i ett nytt inlägg :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar