fredag 28 maj 2010

Fika på mammas jobb...

Ja, idag var vi alltså på mitt jobb och hälsade på. Åkte dit efter lunch med vaniljkrans och biskvier. Isak somnade i bilen på vägen dit så jag tog en liten tur till kyrkogården så att han fick en chans att vila sig lite.
Kyrkogården där Jakob och Noa är begravda är helt fantastisk. Måste vara en av Sveriges finaste. Jag skulle kunna strosa omkring där en hel dag och bara läsa på gravstenar och andas in lugnet.
De ligger ju på en kistminneslund. Där får man inte smycka gravplatsen med någonting. Så jag åker alltid dit tomhänt. För att lägga blommor vid den gemensamma platsen där det är tillåtet känns meningslöst.
Jag stod en stund i solens strålar framför mina små pojkar. Hoppas de är tillsammans i livet efter detta.

Hur som helst, Isak vaknade lagom tills vi var framme vid min nybyggda arbetsplats. Sen var det full rulle. Vi åkte hiss, sprang rundor på soldäcket på fjärde våningen, åt kaka, provsatt bilar, sprutade luft i verkstan och gick i spiraltrappor.
Tänk om man hade fått sitta ner mer än tre minuter?! ;o) Undrar om det var någon som njöt av sin kaka? :o)

Nu kommer pappa T hem. Vi ska fixa lite kvällsmat och sen ta en lång promenad i det härliga vädret. Sen får vi se vad vi hittar på senare ikväll.


Isak slet av sig sina byxor och blöja och ställde sig mot luckan när tvättmaskinen centrifugerade?
En udda böjelse ;o)))

Här ligger Jakob och Noa

Två små jordhögar...

Mammas arbetsplats

Uppe på fjärde våningen
Lite trångt just här med på andra sidan finns solstolar och fikaplats

Isak, Alexander & Maria

Maria stod för underhållningen när Isak tröttnade på att sitta still



Att spruta luft i verkstan var en riktig hit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar