fredag 7 maj 2010

Besök på akuten...

Nyss hemkomna ifrån akuten på sjukhuset.
När Isak kom hem ifrån dagis så sa han att han trillat och bitit sig i tungan. Med tanke på att personalen inte ringt oss så tänkte jag att det nog inte varit så farligt. Tji fick jag när han sträckte ut tungan?!
Ett stort jack nästan helt igenom på sidan av tungan som glipade och såg riktigt otäckt ut.
Ringde först mamma Malin som är sjuksköterska och rådfrågade och sedan ringde jag sjukvårdsrådgivningen. De ringde tillbaka efter cirka två timmar och bad oss att åka in till akuten för att visa upp skadan.

Att åka till akuten är förenat med mycket ångest. Men jag får säga att det gick smidigt. Isak kom till väldigt fort. Det verkade vara en lugn kväll där. Hur som helst så fick Isak visa sin lilla tunga, men de valde att skicka hem oss utan åtgärd och låta det läka själv. Naturligtvis får man åka in igen om skulle svullna upp mer. Alternativet var att söva honom och försöka att trycka till så det lägger sig rätt. Men det blev inte aktuellt. Skönt är ju det....
Men jag är orolig för att det inte kommer att se så fint ut. Det läker liksom inte ihop på rätt sätt ser det ut som. Men, men....den tiden den sorgen.

Nu ska jag vila och förhoppningvis snart somna.

1 kommentar:

  1. Stackars Isak, men inte behöver du ringa 1177...Jag är ju din privata sj.vårdsrådgivning :)

    Puzz

    SvaraRadera