onsdag 19 maj 2010

Obduktionsresultat och kli...


Bästa C

"Obduktionen kunde inte påvisa några abnormiteter. Således finns ingen förklaring till missfallet. Har du några frågor, får du gärna höra av dig till mig."

Så står det i brevet jag fick ifrån sjukhuset idag. Precis vad jag vetat hela tiden, men det gör det inte mindre jobbigt för det. Hade önskat att de hittat några avvikelser, men Jakob var helt frisk. Det är något med min kropp som gör att mina bebisar dör. Något som gör att de rör sig lite under ultraljuden och som småningom ser till att deras hjärtan slutar slå. Något som ger mig allmän sjukdomskänsla, huvudvärk och yrsel.

Har gråtit den senaste timmen, stilla för mig själv, för att inte oroa Isak som låg bredvid och försökte somna. Så nu har jag en härlig betongkeps som inte lär gå över av sig själv.

Försökte somna ja....Isaks allergi är här med besked. Jisses säger jag bara. Flashbacks ifrån förra sommaren. Pappa T fick åka och köpa Lomudal ögondroppar på Apoteket för att linda kliandet i ögonen. Men han kliar näsan minst lika mycket och ikväll började även klådan på kroppen. Kvällarna och nätterna verkar vara värst.....och värre blir det. De spår ju en extra svår pollensäsong eftersom den börjat så sent pga kylan.

Det blir till att proppa honom full med Tavegyl för att han ska få ro i kroppen. Nä usch, fan vad jag är trött på tråkigheter!

Bilden ovan visar hur Isak såg ut i juni 2009. Gissa om det kliade?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar