torsdag 20 maj 2010

Hälsokost...

När jag skulle cykla hem efter en underbar eftermiddag med kusin M så ringde min telefon. Det var pappa T som undrade vad vi gjorde. De var på lekplatsen och jag sa att jag skulle cykla dit direkt.
Kom till lekplatsen och Isak springer mot mig med öppna armar! Kärlek! T flyger draken som Isak fick i födelsedagspresent. Det blåste perfekt för drakflygning idag. Isak fick hålla och flyga den själv. Innan jag kom hade de även cyklat en runda och lekt på lekplatsen.
Sen bar det av hemåt för kaninkramning och middagsbestyr.

Jag mötte alltså mamma M i byn. Vi synade en supergullig leksaksaffär i sömmarna och efter det en inredningsbutik. Sen var klockan så pass mycket att det inte var lönt att försöka hinner med fler butiker.
Då gick vi till ett café och åt lite kvällsmat i solens strålar. Lille Oscar somnade lagom tills dess i sin bilbarnstol. Helt perfekt var det. God mat, fridfull omgivning och framför allt....tid för lite ostört tjejsnack :o)


Idag fick jag ett tips av en arbetskamrat om en produkt i hälsokostbutikerna som ska hjälpa mot pollenallergi. En vän till honom har använt detta cellulosapuder och blivit i princip helt fri från sina besvär. Det heter "Nasaleze" och Isak fick en "puff" i varje näsborre innan läggdags. Allt som inte är farligt för kroppen, som typ kortison, är värt att testa.

Nu sover båda mina pojkar. Har försökt att väcka den stora några gånger nu. Kaninerna är fortfarande ute och nu när det är mörkt så slipper jag gärna att ta in dem. Att jag är mörkrädd är ju ingen nyhet ;o)

Imorse var jag ju hos tandläkaren. Det gick bra som vanligt. Har inte haft ett enda hål på 32 år och inget var förändrat idag. Bara tandläkaren som var ny. Hela familjens tandläkare gick bort förra sommaren och jag har varit lite skeptisk till den nya. Jäkligt obefogat dock, för hon var jättebra. Noggrann och proffsig.

Imorgon skulle jag vilja cykla till jobb, men jag känner att tiden är för knapp. Vill hjälpa Isak imorgon bitti med sitt näspulver och på eftermiddagen måste vi handla inför helgen. Att cykla kräver ju en hel del tid.
Nej....jag kan glömma beach 2010....får sikta in mig på beach 2011 istället ;o) Men cyklingen ska jag absolut göra till en vana. Det är jag ganska säker på.

1 kommentar:

  1. Vilken underbar eftermiddag/kväll det blev! Lövar dig min fina vän, du är bäst! Puss & kram /M

    SvaraRadera