lördag 8 maj 2010

Rosa...

Idag har jag mest tagit det lugnt medan T och Isak farit runt lite här och var. De har varit hos frisören, tvättat bilen, storhandlat på Ica Maxi och hämtat kvällsmat på vår lokala pizzeria.
Imorse var jag på vårdcentralen för att kolla så jag inte har åkt på något som kräver medicinering....och det har jag inte. Skönt! Så det är bara till att knapra febernedsättande och vänta ut det. Har haft 39 grader idag och varit riktigt dålig. Hur klara barn så hög feber?

Isak har ett nytt armband som han vägrar att ta av sig. Han fick ett sådant plastarmband, som man får när man ligger på sjukhus, på akuten igår. Det var så kul. Isak fick nämligen själv välja färg. För barnen har de ljusrosa och ljusblått. Personalen sa att små pojkar oftast väljer rosa medan föräldrarna sitter vid sidan om och liksom viskar och hoppas att de ska välja ljusblått. Ha ha, det är humor det. Vi uppförde oss nämligen likadant. Vi sträckte oss efter det blåa medan Isak, med ett stort leende på läpparna, slet till sig det rosa och tackade snällt.
Bra Isak! Rosa är finast!

Om jag ska återgå till besöket på vårdcentralen så träffade jag sköterskan som jag gick till ungefär en vecka efter att Noa fötts. Jag mådde lite tjyvens med huvudvärk och så och bad om att få ta blodtrycket osv. Hon var så himla omtänksam och trevlig.
Idag sa hon direkt när hon såg mig "dig har jag tänkt på mycket....hur mår du nu". Tänk att hon kommer ihåg vem jag är. De har hundratals patienter i veckan. Det värmde verkligen.

Nej, nu ska datorn stängas. Ska titta lite på tv innan jag somnar.


Bling, bling från Burger King runt halsen ;o)


Älskar sitt rosa armband

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar