onsdag 26 maj 2010

Torka...

Det är lite bloggtorka för stunden känner jag. Kan liksom inte komma på något att skriva om. Det är inte så mycket som händer när man jobbar större delen av dagarna.

Isak sover sött sen femton minuter sedan. Det går maginfluensa på hans avdelning och fyra av barnen var hemma igår med kräkningar och diarré. Isak som har varit magsjuk väldigt många gånger verkar klara sig bra denna gången. Magen är nog lite i uppror, men det kan man leva med. Ikväll åt han knappt någon kvällsmat. Men på dagis äter han som en häst, som han själv säger ;o) Hans fröken berättade igår att han ätit tre portioner lax och potatis på lunchen.
Sen har vi lite förkylning här hemma. Jag har ganska ordentligt ont i halsen och Isak är förkyld och hostar lite.

But what doesn´t kill you makes you stronger. Pappa T däremot är minsann aldrig sjuk. Han hade inte ens haft en förkylningsblåsa i munnen när han kom till Sverige. Fick fråga mig varför han hade så ont i munnen när den första dök upp :o) Klimatet här är verkligen en killer. Eller vad det nu har att göra med?

Imorgon väntar jobb och dagis, men på fredag är jag ledig med Isak. Vi ska mysa hela dagen och på kvällen ska Isak till mormor och morfar och sova över. Jag håller tummarna att han håller sig frisk med andra ord. Både för Isaks skull, som längtar efter en övernattning hos m & m, och för mig och T som ska ha liten egentid. På lördagen ska vi till en närliggande huvudstad och shoppa lite och äta god turkisk mat.

Såg precis färdigt Grey´s Anatomy. Har inte följt det på länge, men jag måste säga att jag gillar den serien. Mmmm....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar