fredag 14 maj 2010

Härliga, lediga dagar...

Det har varit två händelserika dagar!

Igår kom hela familjen S på besök. Det blev cykeltur, bullfika, dans, glass och en massa annat skoj. Önskar att vi träffades oftare. Men det är svårt med sjukdomar och fulltecknade kalendrar. Faktum är att vi träffades idag också (utan de stora pojkarna) så man ska inte klaga ;o)

Igår kväll var vi bjudna på lite festligheter hemma hos familjen M. Tio vuxna och fem barn och massor med mat och dryck. Isak höll sig vaken hela kvällen och somnade inte ens i bilen på vägen hem?! Han slocknade runt ett och sov sen till nio i morse.
Inte undra på att han var trött när han somnade för en halvtimme sedan.



Att vara kvinna....det är minsann ingen lätt uppgift. Man har ett heltidsjobb, man sköter hemmet, man städar, man tvättar, man diskar, man planerar, man lagar mat och man ligger alltid steget före. För att inte tala om att man alltid måste se bra ut. Man rakar sig, man kletar otaliga produkter i ansiktet i hopp om att dölja minsta tecken på ålderdom, man försöker röra på sig för att hålla vikten och man experimenterar lite med det man stoppar i sig (inte jag kanske, men snart blir jag kanske tvungen). Allt för att se bra ut för männen och för ens eget välbefinnande.
Det är fan inte konstigt att man stupar efter klockan nio på kvällen. Men kvinnor kan! Vi är det starka könet! Vi lever längst trots allt vi utsätter oss för varje dag.

Ha ha, men jag skulle inte vilja vara utan min lille turk. Då hade livet inte varit lika innehållsrikt. Men man måste få lov att skratta åt deras svagheter. Som idag när T fick en liten shoppinglista av mig. Åkte till mataffären med Isak och ringde tio minuter senare. "Vad var det nu jag skulle handla? Jag glömde listan i bilen"
Eller som när boysen skulle till simhallen. Ja sa till att T kunde ringa mig om han behövde hjälp med packningen. Fick en stor suck till svar och kommentaren att han typ inte var född igår. Men nog fan glömde han något. Sina egna badbyxor! ;o) Men då köper man bara ett par nya, så är problemet ur världen. Ganska enkelt egentligen.

Nu måste jag ju klargöra så att det inte blir några sura miner. T hjälper absolut till här hemma. Han handlar ofta och lagar mat. Trädgårdsarbete brukar också falla på honom. Men jag gör absolut mest....ingen tvekan om det. Jag är bäst helt enkelt ;o)

Nu ska vi se film!



Äter kexchoklad

Inte undra på att Isak är ett chokladmonster. Sådan mor sådan son.

T & Tilde

P & Isak


Alla samlade :o)

Isak, Max och Flipper

Alla cheferna ;o)

De som tror att de bestämmer ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar