söndag 29 april 2012

Det går fort när man har roligt...

Här sitter jag....fullproppad av onyttiga "coated chili peanuts". Det finns inte mindre än åtta olika e-tillsatser i denna ljuvliga blandning...men det hindrar inte mig ifrån att fylla hela magsäcken. Har lite svårt för att andas, en ganska jobbig sekundär verkan ;o)


Men jag är inte bara svullen om magen. Har även en svullen och överansträngd tåled. Så går det när man promenerar i rask takt, en längre sträcka, två dagar i rad...i uttjänta skor. 
Gick igår morse...mina 11.08km på 1 timme och 42 minuter. Samma runda idag på ungefär samma tid. Varför jag använder ett par skor med noll och ingen ergonomisk funktion kvar...ja, det kan man undra? Nästa helg får jag tänka om.
Smart att överanstränga sig så här när det är Vårruset på onsdag ;o)


Ja, Isak var ju på kalas både igår och idag. Känns som om vi i princip inte gjort något annat. Igår firade vi som sagt nästkusinerna och idag en pojke ifrån dagis.
Såhär ser det ut alla helger i maj månad. Fullspäckat med aktiviteter.


Idag hölls kalaset på ett lekland och jag passade på att åka på lite shopping on my own. T stannade och övervakade kaoset och jag njöt på Åhléns och på Esprit. 
Köpte mig en blommig bikini...två zinkkrukor till ovanvåningen och en, enligt T, skitful klänning inne på Esprit.


Och vad jag lärde mig av dagens shopping....jag MÅSTE skaffa mig ett par större bröst. De har, om möjligt, blivit ännu mindre sen jag började träna. Bryr mig inte så mycket om det förrän bikinin åker på. Köpte överdelen i XS och jag fyller inte ens ut kupan till hälften. 
Russinen hänger där inne och dinglar och tänker "hon kan lika gärna köpa sin outfit på barnavdelningen"


Måste också erkänna en insats jag gjorde för min son idag. Ganska stolt över min beslutsamhet faktiskt. Skulle inte kunna leva med en huvudlös Lego Ninjago gubbe.... 
För att göra en lång historia kort och för att inte äckla eventuella läsare, så gjorde jag en djupdykning, utrustad med plastbestick, i wc-stolen. 
Isak själv höll på att klökas och ville inte ens vara i närheten när jag lekte fiskdamm i kloakråttans paradis. 
MEN, nu är huvudet på plats! Varsamt borstat med både tvål, rengöringsmedel och sprit. Jag vet, jag vet....detta faller i vanlig ordning under kategorin "stört beteende", men sådan är jag...


Be yourself, everyone else is already taken...


Nej, nu måste jag deklarera....innan det är försent.


Innan kalaset igår!
Min son tror att han är Spiderman
Mitt hjärtas dynamo älskar mat och jag är mäkta stolt över hans oklanderliga bordskick
Massor av bakverk...nästan synd att stoppa dem i munnen ;o)
T och Oscar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar