söndag 15 april 2012

Nederlag...

Hade för morgonen planerat en cykelrunda till min arbetsplats och tillbaka. En tur på cirka 3.6 mil om man ska lita på tekniken. Jag har hela tiden trott att det snarare är i alla fall minst 4 mil....men det spelar mindre roll.

Tittade på väderleksrapporterna för dagen och det såg ganska ljust ut så här på morgonkvisten.

MEN, en sak är säkert. Att vädret är fint här där vi bor, betyder sällan att det ser likadant ut när man tar sig ifrån kusten. Så efter en mil fick jag snällt göra en u-sväng, acceptera nederlaget och bege mig hem igen. Regnat smattrade mot mina glasögon och temperaturen sjönk ytterligare.

Om jag ska försöka att sätta ord på min besvikelse....

Ni vet när man har bestämt något sedan länge. Som man sett fram emot och längtat efter. Sen snubblar man på mållinjen.
Som när vi hade köpt biljetter till Disney on Ice och Isak blev kräksjuk en eller två dagar innan. Så kändes det för mig.
Har jag liksom bestämt mig för något ska det genomföras till varje pris.

Men....ibland måste man se till vad som är bäst för en själv. Min första oro var faktiskt min iPhone i bröstfickan på fleecetröjan. Den hade garanterat gått en säker död till mötes om jag fortsatt mot storstaden ;o)
Och jag...ja, jag hade nog dragit på mig en lunginflammation eller liknande *ler*

"But what doesn´t kill you makes you stronger" hör jag Kelly Clarkson sjunga....

Om en och en halv timme ska vi till simhallen! Utbyte av bacillusker väntar!
Bläää! Men vad jag gör man inte för att sonen ska ha den perfekta söndagen :o)

3 kommentarer:

  1. Öhhh, regn?!? Idag har det ju varit ett strålande väder... I Skurup i alla fall... Igår blev jag biten av minsta katten när vi tvingade henne att bada inför kattutställningen som uppfödaren skulle ha henne på idag... och eftersom kattbett inte är så bra, så satt jag 5 timmar på Ystad sjukhus igår och väntade på mitt 5 minuters besök av läkaren... Men stelkrampsspruta, penicillin och lite tvätt och rengöring... suck.
    Där gick min eftermiddag åt pipan... jag förstår precis vad du menar... jag var sååå besviken över att min eftermiddag försvann på akuten i Ystad... Skit.
    Så nu får jag ringa Lund och kolla om jag kan bli opererad i veckan, får man det när man äter penicillin?
    Ha en bra vecka!
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Näää, fy vilken miserabel eftermiddag. Fem timmar??!! Jag hoppas att din operation blir av...drygt att vänta ytterligare.
    Inte visste jag att kattbett är farliga :o)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Tydligen är bakterierna i kattens mun aggressiva mot oss människor och man ska vara försiktig om man blir biten i fingrar, händer eller underarmar, märkligt men så sa man...
    Men, ja, opererad blir jag i alla fall. Börjar bli lite nervös... :-(
    Inte bara för operationen i sig utan även för hur mycket hår de kommer att raka bort runt omkring... fåfängt värre, ja, jag vet... :-)
    Vi hörs!
    Kram!

    SvaraRadera