måndag 9 april 2012

Spindel i bärnsten...

Besöket på stranden blev ett riktigt äventyr på två och en halv timme :o)

För det första så träffade vi mormor och morfar en kort stund. Jag ringde de innan vi åkte eftersom jag inte kunde hitta mina vantar och visste att jag typ skulle frysa ihjäl utan. Det visade sig då att de var ute på en långpromenad och skulle vara på stranden inom några minuter.
Vi skyndade oss dit och Isak hann typ bara bada sina vinterskor innan vi träffades. Jag snodde mammas vantar (hon är varmblodig och klarar sig utan) ;o) och Isak och morfar klättrade på krigslämningar. Jättefint väder, men riktigt kallt!

Sen fortsatte vårt lilla äventyr.

Vi gick och vi gick. Plockade snäckor och ledtrådar som Isak kallade dem.

Lite längre bort inser Isak att han börjar närma sig Bärnstensmuseet. Full fart framåt! Dit skulle vi blev det hastigt och lustigt bestämt. Jag tittade på klockan. 17:05 på Påskdagen. "Det är nog inte öppet" sa vi till Isak och han blev topp tunnor rasande. Där var visst öppet! Inget snack om saken!?
Och mycket riktigt....huliganen hade rätt.

Vi hade inga kontanter överhuvudtaget i plånboken. Inträdet för oss tre kostar 50 spänn och de tar inte kort. Men det skulle lösa sig sa han som äger det. Vi tittade först på alla smycken som är till salu och sen letade vi oss in i "kråknästet". Jag lovar...detta hus/museum skulle kunna vara med i vilken skräckfilm som helst. Det var typ det jag tänkte på under hela besöket. Riktigt skrämmande. Men samtidigt väldigt spännande. Jag är imponerad av deras kreativitet!
Isak, som varit där förr med morfar, intog rollen som guide och lill-Hitler. Det blev inte riktigt så att jag själv fick välja vilken väg jag skulle gå ;o) Men jag njöt av att han var så intresserad. Han älskade det verkligen och det gjorde jag också.
När vi hade strosat runt i en halvtimme så hamnade vi i butiken igen.
T frågade om det fanns radband. Döm om min förvåning när ägaren berättar att han får beställningar ifrån hela världen på just detta. "Men jag hinner inte med" sa han..."det är ju bara jag".
Men han skrev ner T:s telefonnummer och skulle ringa om/när det gjordes ett.
Isak köpte en lite glasburk med förstoringsglas i locket. I ligger en bärnsten med en liten spindel. Skitcool! Denna somnade han med i handen för någon timme sedan. *ler*

Vi ska föra över pengar till hans konto, så betalningen löste sig smidigt och enkelt :o)

01:41...kudden kallar igen. Har ju redan sovit typ två timmar ;o)

Imorgon ska jag jobba hela dagen. Straffet för att jag inte brukade allvar idag, hi hi.

Far & son


Morfar & Isak

1 kommentar:

  1. Såå mysigt! :-) Har aldrig varit på där, men det lät ju som en trevlig utflykt.. :-)
    Vi har haft kalas-marathon... Urk för kalas. Me not like... Men nu är det ett år till nästa barnkalas.. Jippee!!
    Kramis!

    SvaraRadera