torsdag 19 april 2012

Life is good...

Höften är näst intill helt bra idag. Yes!

Märkligt hur det kan skifta så. Men det var ju inte ett riktigt skov (tillfällig försämring av sjukdomsbilden)...detta fick jag för att jag använt mina höfter på ett, för mig, onaturligt sätt. Jag har liksom anpassat mitt liv efter min sjukdom. Både medvetet och omedvetet. Kan till exempel inte sitta skräddare och gör det i princip aldrig heller. Kan inte träna Zumba även om jag gärna skulle vilja det. Minimala höftrörelser är min melodi.

Har sovit jätte dåligt i natt. Isak var orsaken första halvan av natten. Han drömde mardrömmar och svettades helt onaturligt mycket. När han vaknar ur en mardröm så uppträder han som en rabiessmittad hund. Skriker, darrar, stirrar och lyssnar inte på tilltal. Jag fick tillslut ta upp honom ur sängen efter typ tio minuters kamp och försök till tröstande. Då hoppade han omkring som en zombie och bara skrek och jag var rädd för att han skulle trilla av sängen och slå sig.

Bar honom till soffan och satt med honom där. Sjöng och nynnade om vartannat på "I en sal på lasarettet" och tillslut somnade han om. Svetten rann ifrån hans hår/hjässa ner i hans ansikte.

Såhär brukar han mest uppträda när han har hög feber, så jag var först lite orolig för att han är på väg att bli sjuk. Men de senaste fem timmarna har han sovit som en prins. Bara jag som vaknar HELA tiden. Drygt :o(

Sitter här och tittar på mina sommargula naglar. Testar ett nytt nagellack idag. Matchar min nya kofta ifrån Mango ;o) En sådan här pastellgul färg är så klart mycket snyggare på en solkysst hand, men jag kan ju inte vänta tills efter Turkietresan och testa det.

05:50...dags att börja göra sig i ordning inför arbetsdagen.

2 kommentarer:

  1. Halloj min vän! Nu har jag hunnit läsa ikapp din blogg... men nu då... har tiden inte räckt till?! :-)
    Här är det hyfs faktiskt, om man bortser från att man har metallklamrar i huvudet... :-)
    Jobbar hemma idag också, sen är det dags att rulla in till malmö igen...
    Lunch på fredag - yes!
    kramar!

    SvaraRadera
  2. Nej, tiden räcker inte till :o( Är så trött på kvällarna och somnar typ åtta. Skyller på åldern ;o)
    Ska försöka att bättra mig!

    Blä! För metallklamrar i huvudet :o(

    Kram

    SvaraRadera