torsdag 5 april 2012

Inte ens den största är stor nog...

Skrev titeln till detta inlägg imorse, men sen kom jag inte mycket längre :o)

Så jag tänkte fortsätta nu.

Jag hade morgonen planerad i detalj. Väckarklockan stod på 05:45 och klockan sex skulle jag vara på gymmet.

Jag somnade alldeles för sent, men jag unnade mig en uppesittarkväll eftersom jag visste att Isak skulle sova bra nu när febern vad borta. Såg fram emot en hel härlig natts sömn. Men icke.
Migrän och mensvärk from hell satte in. Det var väl ganska väntat, men man kan aldrig vara nog förberedd.

Så lite i fem var jag uppe. Kunde absolut inte somna om. Svalde två värktabletter och låg och pillade med min iPhone. Kvart i sex, som planerat, gick jag upp för att göra mig i ordning för lite träning.
Satte på mig mina träningskläder och....ursäkta min ärlighet nu....tog en tampong i största storlek. Jag hann bara runt hörnan....från gästtoaletten till köket och vips...så rann det blod mellan benen!? Jo, men varför inte?!

Vem fan blöder igenom den största tampong som går att köpa för pengar på mindre än fem sekunder!?

Jag blev så jävla besviken och förbannad. Slet av mig träningskläderna och likt en fjortis bestämde jag mig för att detta skulle bli en jävla skitdag.

Sansade mig ganska snabbt dock. Grävde fram en XXL binda ifrån tiden då jag blev snuvad på inte mindre än två små pojkar och placerade denna mellan benen tillsammans med en ny tampong. Inget skulle i alla fall hindra mig från att ta en liten promenad i det iskalla vinterlandskapet.
Ut kom jag...likt en jättebebis med blöja.
Skam den som ger sig!

Fast om jag ska vara ärlig så börjar motivationen att tryta. Livet som soffpotatis kallar på mig! Jag äter om möjligt mer choklad nu än vad jag gjorde innan. Så jag saboterar allt vad träningsresultat heter ;o)

Men det blev ingen skitdag. Den blev hur bra som helst.

Nu sitter jag här med Isak som sovit eftermiddag. Han somnade en stund efter att han kommit hem med T och vaknade för en halvtimme sedan. Så då kanske vi borde passa på att hyra film och sitta upp länge? Det hade varit riktigt trevligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar