måndag 16 april 2012

Man kan aldrig lita på tekniken...

Efter att ha jobbat väldigt hårt de senaste två veckorna så var det idag dags för min presentation som jag jobbat med i lite mer än en vecka. Veckan innan det var det årsbokslut och allt som hör till.

Igår övade jag hela presentationen bara en gång och sen så gick jag upp fem imorse och körde igenom allt en gång till :o) Väl förberedd är ett måste för mig som är en kvinna utav ordning ;o)
Igår stängde jag in mig i sovrummet på ovanvåningen, men Isak letade upp mig inom loppet av tio minuter. Detta resulterade i att han fick bli min assistent och byta slides i presentationerna genom att trycka på pilknappen. Ett jobb han tog på fullaste allvar. Var väldigt sammanbiten ända tills han tröttnade på mitt malande på ett främmande språk ;o)

Jag sov sen crap-dåligt på natten. Så blir det alltid när man ställer klockan och är rädd för att försova sig.

Idag för första gången så skulle vi köra presentationen för mina kollegor i huset och även för kollegorna i Danmark, Norge, Finland och Baltikum samtidigt. Smidigt och tidsbesparande. Men säg den lycka som varar för evigt ;o)
Tio minuter in i min presentation säger det "poff" och så försvann all kontakt med omvärlden. Ett fem minuters tekniskt kaos följde där jag blev lite rädd för att behöva köra ett pausnummer för att inte tråka ut mina lyssnare. Skämt åsido.
Presentationen fortsatte utan videouppkoppling....vilket nu innebär att jag får köra presentationen en gång till via videokonferens vid ett senare tillfälle. Man ska ALDRIG lita på tekniken ;o)

Efter kvällsmaten idag så gick jag och lade mig platt fall i soffan och somnade. Varken T eller Isak kunde få kontakt med mig. Sen vaknade jag för typ en timme sedan. T gick till gymmet och jag kröp ner i sängen med Isak och läste Jack & Bönstjälken. Min lille prins somnade efter max fem minuter.

Imorgon är vi lediga och så även på onsdag i vanlig ordning! Wihoo!


Två nyklippta pojkar i soffan igår

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar