måndag 30 april 2012

Jobbat som brevbärare...

Jisses...jag är helt slut...


Körde hem ifrån jobb vid halv tre. T slutade redan lite efter tolv och hämtade Isak på dagis. 
Precis när jag rullade upp på uppfarten så kom mina två älsklingar tillbaka efter ett litet äventyr där de samlat grenar till grillen. 


Jag och Isak satte oss på trädäcket och fick efter en stund klä av oss alla kläder. Där satt jag i ett tunt linne och trosor och Isak i bar överkropp. Ahh, värmen är här! Trodde jag i alla fall ;o)


Jag plockade fram inbjudningskort till Isaks kalas som jag fixat lite enkelt själv. Hade skrivit kuvert och Isak fick klistra på frimärken med glassar på. Han valde omsorgsfullt. Flickorna fick rosa glassar och pojkarna de övriga ;o)


Vi hade lite löst diskuterat att vi kunde cykla runt och dela ut inbjudningarna, men denna idé hade jag släppt....därav frimärkena. 
Men min son glömmer inte så lätt. Han glömmer ALDRIG. 
Så en kvart senare satt vi båda på min cykel. Med en påse full av brev, en fusklapp med adresser och ganska sparsamt med kläder på kroppen. Det var ju stekande hett på trädäcket....


Isaks kompisar har verkligen lyckats bosätta sig på helt vitt skilda ställen. Nästkusin Eric bort så långt bort man kan komma på ena hållet och Erik med K bort så långt man kan komma på andra hållet. Helt sanslöst...och resterande kompisar bor lite mittemellan ;o)
Så det resulterade i att vi cyklade omkring i en och en halv timme och jag frös häcken av mig. Till Isak hade jag med mig en fleecetröja, men trots detta tyckte han att det var kallt. Men det var inget som stoppade vår framfart. 
När jag minst anade det så stoppade Isak dessutom upp sina små händer under mitt linne för att värma sig. Jag skrek av välbehag....NOT! ;o)


Men nu är det fixat och det var verkligen jättemysigt trots att jag nu sitter här och huttrar. Tre inbjudningar fick läggas på lådan. Frida och Elias bor lite för långt ifrån och ett hus hittade vi helt enkelt inte. 
All heder åt våra brevbärare som lyckas hitta alla jäkla adresser!


Nu är maten snart klart. Grillat är godast!


Om en timme ska vi promenera och titta på majbålet.



2 kommentarer:

  1. Hahaha, det är helt underbart att läsa! Allt från legohuvud i toan, bikiniprovningar och brevbärande?!? :-)
    Såg bilden av en Camilla i linne och trosor, lämnande kalasinbjudningar... även om du inte alls såg ut så, så var det en rolig bild i huvudet... ;-)
    Jag måste också köpa bikini...men jag har tvärtom problem...titsen får inte plats..hoppar ut, kläms ihop eller helt enkelt ser för j-ligt ut... ;-)
    Kramis!

    SvaraRadera
  2. Hi hi, vad rolig du är!! Det hade varit en syn för livet...mig cyklandes i linne och trosor ;o)

    Åhh, vilket angenämt problem att ha stora bröst. Så tänker ju en tuttlös människa som jag.
    Jag saknar att kunna röra mig i en bikini...som jag kunde förr...när bikinin satt som den skulle. Kan ju för fan inte simma två armtag innan russinen är blottade ;o) Nasty!

    Puss & kram på dig!

    SvaraRadera