söndag 1 april 2012

Mycket mat och kusinbesök...

Herrejisses vad jag är mätt! Känns som om jag har ätit konstant hela dagen. Till frukost blev det nybakat grovt bröd med ägg och kaviar. Efter det en hel del choklad. Till lunch åt vi spaghetti och vegetarisk köttfärssås. Tog så mycket att jag blev tvungen att skrapa av lite till T:s tallrik för att det skulle se liiite bättre ut ;o)
Nu ikväll så blev det grillad kyckling med klyftpotatis, grönsaker, sallad och bearnaisesås. Efter det äpplekaka med vaniljsås. Som grädde på moset även en kartong Noblesse - Apelsin Crisp. Sitter med den kartongen här nu och kan inte låta bli de läckra, lövtunna och krispiga underverken.

Moster och morbror C kom till oss vid ett. Vi åt då lunch tillsammans och efter det var det meningen att vi skulle ta en promenad till byn för att titta i en affär som säljer utemöbler, grillar och mycket annat som hör sommaren till. Men då började det typ ösregna. Så vi kom inte mer än till Gallerian några stenkast härifrån.
Där fick vi kompletteringshandla inför kvällsmiddagen. Pappa T köpte sig en ny sommarjacka och Isak fick en Lego t-shirt med Hero Factory.

Stackars lilla kusin Sonja hade ont i magen mest hela dagen. Det var vår analys i alla fall. Det är alltid svårt att gissa vad som fattas de små liven när de skriker och gråter. Övertrötthet var nog en annan orsak.
Men jag passade på att njuta av den lilla godingen. Det är ju så mysigt att bara låna och slippa ta allt annat runtomkring ;o) Hade dock gärna ammat....he he...men den tiden är tyvärr förbi för min del. Får leva på minnena...

Nej, nu ska jag lägga mig i soffan. Är riktigt trött. Jag och T städade som galningar hela förmiddagen. Duktiga som attan var vi!

Ska överraska gamlingen med lite helkroppsmassage också hade jag tänkt :o)

Denna bild blev så bra!

Isak ler mot spegeln i babygymmet och Sonja ler mot kameran!


Sonja kommunicerar med sin mamma

En passande "pose" till den nya t-shirten :o)

En äpple-etikett i pannan är aldrig fel...

1 kommentar:

  1. Sötnosen ser pigg ut ju - bra!! Bara hålla tummarna för att operationen lyckades... Ja, vilket skitväder.. Vi hade picknick i skogen inplanerad... Vi hann inte mer än plocka fram allt så öppnade himlen sig.. Och det började dessutom hagla.... Va faaaan!
    Well Well... Shit happens.....
    Kram!

    SvaraRadera