onsdag 25 april 2012

Rövpollen!

Hmm, hur ska det här gå? Blogger har ju ändrat hela sitt verktyg och miljön är ny.
Av naturen så gillar jag inte förändringar. Vill inte lära mig något nytt när det gäller teknik. Hade jag fått välja så hade jag fortfarande använt min Nokia 6110. Tänk så mycket tid vi hade haft över till annat?! 
Den nya tekniken stjäl all vår vakna tid. Så är det för de flesta misstänker jag.

Jag somnar med min iPhone i handen i princip varje kväll. I soffan med oborstade tänder. Fy fan vad tragiskt!

Egentligen skulle jag gjort ett inlägg som sammanfattar dagarna som varit sedan mitt senaste inlägg. Men jag är på dåligt humör efter en hemsk natt. Så det får bli senare idag. Ikväll om jag inte somnar tidigt ;o)

Om vi säger så här....björkpollenbesvären har kommit med besked till detta hem. Isak är svullen och röd i ögonen, kliar och är allmänt trött och kinkig. Hade jättesvårt för att andas i natt och vände, vred och vaknade mest hela tiden. Kvävningsljuden som jag skrivit om förr är tortyr. 
Andningen efter operationen har ju varit märkbart bättre, men nu känns det lite som innan ingreppet. 

Jag är så pass irriterad att jag på allvar funderar på att gå lös på grannens gigantiska björk som hänger ner öven min bil. Han vägrar klippa den ordentligt så ett kopparspik i stammen hade gjort susen ;o)
Nu fattar jag ju också att det inte hade gjort Isaks vardag drägligare, men jag hade i alla fall mått lite bättre. Min bil också för den delen som är helt klibbig och dammig hela jäkla sommaren. 

Så nu har jag nyss gått igenom hela medicinskåpet. Hittade Isaks recept ifrån läkarbesöket förra våren. Vi var där den 4:e april och fick utskrivet hur mycket som helst. Dock är väl recept inte giltiga mer än ett år, så jag kan nog inte hämta ut resterande. Får ringa doktorn och be honom skriva ut nytt. Framför allt Aerius. 
Vill inte använda det gamla som vi har kvar.

Nu är det snart frukostdax! <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar