onsdag 14 juli 2010

Höstblåsor...

Jag brukar ju vilja sätta en diagnos på Isak. Dagens gissning är att han har fått Höstblåsor. En sjukdom jag inte visste existerade förrän jag hörde talas om den förra veckan.
Han har som sagt nässelutslag på båda fötterna. Sen har han även små blåser på fötter, händer och i munnen. På rumpan har han också några ser det ut som. Suck... Febern ligger på 39 grader än så länge.
Enligt vårdguiden så vara den i cirka en vecka.

Nu ligger min prins och andas tungt inne sovrummet. Borde få lite Alvedon snart men jag är glad om han får lite ro i kroppen. Lär ju vakna när febern stiger.

Vi var hos mormor en stund innan och åt lite lunch. Morfar är också jättedålig stackarn....men av andra anledningar.

Nu ska jag trycka i mig lite naturchips. Det humöret är jag på nu.



Helt plötsligt har Isak börjat att gå på pottan. Säger till när han är kissig. Det blir till att hårdträna under semestern ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar