torsdag 1 juli 2010

Rolig kommentar...


Här sitter jag....lite halvsunkig efter att ha cyklat hem när jag lämnade jobb vid sju. Fick offra familjemiddagen (här hemma äter vi alltid klockan sex) för att inte fullständigt drunkna i arbetsuppgifter imorgon.

Men det var väldigt nära att det inte blev en motionsrunda hem eftersom min höft fick mycket stryk imorse. Det blåste ganska mycket och av någon anledning kändes det väldigt tungt. Större delen av dagen var jag riktigt orolig att jag skulle ha överansträngt mig, smärtan var riktigt jobbig och jag hade svårt att ta ut mina rörelser ordentligt....men hux flux vid klockan sex så mådde jag som en primadonna igen :o)

Nu är frågan om jag ska utmana ödet och cykla imorgon igen? Jag kan aldrig göra saker och ting lagom.
Ungefär som när jag träffade pappa T. Blev blixtförälskad, gav mig fan på att det skulle bli vi två och var som en igel tills pojken var min. Ha ha, jag glömde tid och rum. Envis som en liten trotsig treåring.
Man får ändå vara ganska nöjd med att det blev vi två med tanke på förutsättningarna. 3588 km mellan oss och väldigt olika kulturer.

Nu till den roliga kommentaren.
Igår så bjöd vi mormor och morfar på en liten grillkväll här hemma. Vi satt ute i trädgården och åt när Isak helt plötsligt fick för sig att plocka bort ogräs som flugit in under bordet. Jag sa att han fick äta upp först innan han fick krypa under och röja. Jag lät väl lite smått irriterad antar jag. Då kläcker Isak ur sig: "Kan du sluta att vara så jävla kinkig"
Ha ha ha, många kanske hade blivit förfärade av att en treåring svär, men jag dör av stolthet ;o) Hur coolt som helst. Gillar att han snappat upp ordet kinkig.

Igår förresten så sov Isak mellan ett och halv sex?! Vi försökte att väcka honom från klockan tre med det lyckades inte. Mellan fem och halv sex så sov han på mig. Jag gick nämligen in och la mig med honom efter att T väckt honom. Sjöng en liten sång om hur mycket jag älskar honom och hur mycket han betyder för mig....och vips så sov han igen.
Det var en skön känsla. Att han låg och lyssnade till min kärleksförklaring mot mitt bröst. Han är fortfarande en liten bebis i min värld.

Hi hi, hittade precis en bild på Isak och kompisen Elias ifrån 2008. Måste bifoga den. Kommer dock att hamna överst i inlägget vid detta laget :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar