måndag 5 juli 2010

Penomax...

....heter penicillinet som jag ska äta en vecka framöver. Var på vårdcentralen i en och en halv timme innan jag kunde åka till Apoteket och hämta ut mina efterlängtade tabletter.

Mår riktigt dåligt just nu och jag hoppas på en snabb återhämtning.
Fick mensliknande smärta och ont i ryggslutet i helgen. Kopplade inte det samman med mina andra symtom, fast jag kände på mig vad som var på G. En kraftig uvi....myyyysigt ;o)

Isak och T var också med på vårdcentralen, men under tiden jag väntade på provtagning så gick de och handlade jordgubbar och vaniljglass som vi ska äta om en liten stund. Har blivit alldeles för lite jordgubbar denna sommar. Får vi ändra på!

Min cykeltur ikväll känns onekligen hotad.

Läkaren som jag känner sedan tidigare hade fått höra att jag förlorat ett litet barn (eller foster som det kallas innan vecka 21) och jag berättade att det även hänt en andra gång. Hon berättade om en väninnan till henne som förlorat två barn. Ett i vecka 41 och ett i vecka 28. Ryyyyys :o( Men hon lyckades att skaffa sig två "levande" också.
Innan jag gick så sa hon att hon hoppas att vi ses på bvc igen någon gång i framtiden. Time will tell.

Gud vad jag är trött. Blir en tidig kväll tillsammans med ytterligare en slagen hjälte här i soffan. Isak är riktigt sliten och är även trött av sin allergi. Min lille älskling!

Nu får pappa turken pilla lite jordgubbar ;o)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar