onsdag 28 juli 2010

Ny förskola...

Ja, igår fick Isak hastigt och lustigt en ny förskola att gå till om två veckor :o) Vi har ju velat byta länge men det har känts som ett väldigt stort steg som ingen av oss egentligen velat ta. Förändringar....ni vet hur det är. Det är alltid jobbigt, särskilt när ens barn är inblandat.
Förskolan vi har idag ligger helt fantastiskt och ett stenkast ifrån huset. Vad mer kan man begära?
Jo, att personalen över huvudtaget bryr sig om barnen och aktiverar dem. Inte att man hittar de sittandes i en stol med läderremmar när det är 25 grader utomhus. Inte att man endast behöver tvätta overallen två gånger under en hel vinter. Inte att man blir uppläxad om ditt och datt. Inte att man får bevittna hur en stackars flicka inte får hjälp med att ta av sig sina byxor när hon behöver kissa och istället i panik ser sina byxor bli helt våta.
Nu låter det säkert värre än det var, men så har vi upplevt det i alla fall.
Vi börjar inskolningen på den nya förskolan min sista semestervecka. Sen blir det till att betala dubbla avgifter i två månader eftersom uppsägningstiden av den gamla platsen är så lång.

Spännande ska det bli!

Vad hände igår kväll egentligen? Jag vet inte. Efter att C & C åkt hem så stupade jag i soffan. Vet att Isak satt och såg Pippi Långstrump för att varva ner lite inför sänggåendet. Men vad hände sen? Pappa T har förmodligen fått Isak i säng och sen har jag sovit i soffan hela natten. Vaknade några gånger med huvudvärk. Det minns jag i alla fall.
Man blir trött av två dagar på stranden och när det händer saker hela tiden. Sen dricker jag alldeles för lite om dagarna. Min kropp säger väl ifrån. Cola får jag i mig, men det känns inte helt optimalt.

Idag har vi ingenting bestämt. Ska bara ta det lugnt och klockan två ska vi till förskolan och ta en titt. Vi har faktiskt aldrig varit där :o)

Men först lite frukost! Sen ger vi oss nog ut på en cykeltur. Isak är också en slagen hjälte så han skulle nog må bra av er tupplur lite senare.

Min lille prins höll sig torr hela natten b t w....*stolt* :o)



Mormor och morfar kom på besök en liten stund

Isak och jag leker med bollen som vi fick av flickan i glasskiosken

Kastar sand...


Väcker sin moster ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar