fredag 1 maj 2009

Då var vi där igen...

Igår när mormor hämtade Isak på dagis så sa de att han hade bajsat igenom alla sina kläder. Så han var klädd i sina extrakläder. På kvällen ville han inte äta något annat än gurka och kvällen innan ville han bara ha en bit macka. Har liksom misstänkt att något varit på G.

Imorse när jag gjorde Isak redo för en cykeltur med morfar så kräkte han ner både sig själv och halva hallen. Lite överdrivet kanske, men så kändes det i alla fall. Efterråt verkade han hur pigg som helst så det bidde en tur med morfar och mormor och jag åkte till Ica Maxi och handlade. Isak och morfar hade tittat på hästar, gått på stranden, tittat på båtar vid kanalen och handlat på kanalkiosken.
En stund efter att jag kommit hem så lämnade morfar av Isak här. Vi åt lite lunch, Isak åt ägg och gurka. Man såg på honom att han gång på gång blev lite illamående, men inget hände.
Sen tog vi ut kaninerna i trädgården. Isak gick och gömde sig bakom trädet.....och sen väntade en timme av skotvätt, bad och dofter man inte ens kan föreställa sig ;o) Isak hade alltså bajs ända ner i skorna....och inte så lite heller. Detta hände senast för ett år sedan då han hade en vecka av vinterkräksjuka.

Min stackars lilla räka, har du inte fått gå igenom tillräckligt de senaste månaderna?!
Men nu sover han i alla fall....hoppas han får någon timmes lugn och ro.

Som mamma, för jag kan inte tänka mig att det bara gäller mig, så vill man till varje pris ta reda på anledningen till sina barns besvär. Så....antingen är detta en biverkning av Isaks allergimedicin, Aerius, står nämligen på innehållsförteckningen att vanliga biverkningar för barn under två är är bland annat diarré och kräkningar. Eller så har han fått en trevlig liten bakterie på dagis. Hoppas verkligen inte det är det förstnämnda. Det som talar emot att det skulle vara medicinen är att jag också känt mig lite tjyvens i magen. Dock inte i närheten av Isaks besvär. Så det är väl bara till att avvakta och se vad som händer.

Nu ska jag fortsätta städa kaninburarna som jag påbörjade för snart två timmar sedan. De små liven springer omkring ute i trädgården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar