torsdag 7 maj 2009

Testar nya kameran...

Då var kameran här! Tog mindre än tjugofyra timmar från det att jag beställde den till att jag slet upp paketet utanför huset ;o)

Satte i den gamla kamerans batteri och var i full gång. Inser dock att jag måste läsa lite i manualen eftersom jag inte förstår att skvatt av vissa knappar och funktioner. Så än så länge har jag bara testat autoläget.

Däremot har de ändrat så att om man filmar så blir det mov-filer som måste spelas upp i Quicktime. Blää, jag föredrar Windows Media Player. Men, men...det är väl en vanesak.

I förmiddags gick vi till dagis för att hämta Isaks andra uppsättning regnkläder. När vi kom dit satt de och åt frukt så vi klädde av oss och stannade typ 45 minuter. Jättemysigt! Jag skulle kunna bli fröken vilken dag som helst känns det som. Alla barnen är jättegoa utom en flicka som är typ ett halvår äldre än Isak. Hon är riktigt nasty! Jo, man får säga så om barn! Hon slår, snor saker och är allmänt obehaglig. Det märkte jag från första stund redan när Isak började i september. Lite stryk skulle hon nog behöva, eller ett par föräldrar som lär vad som är rätt och fel. Fröknarna fick tillrättavisa henne hela tiden. Då i september boxade hon Isak i magen, men det var det ingen som såg mer än jag. Mes som jag är så sa jag dock inget till henne.

Isak får köra lite Taekwondo-moves på henne sen när pappa lärt honom. Om sisådär 4 år :o) Pappa T har ju varit med i turkiska landslaget och tävlat i OS. Det ni!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar