fredag 8 maj 2009

En händelserik dag...

Idag är jag trött, känner mig som en urvriden trasa. But in a good way, för dagen har varit fylld av roliga saker. Vaknade nyss bredvid Isak. Misstänker att jag somnade före honom ;o)

Imorse ville Isak äta frukost vid sitt eget bord och så blev det. Lite smått obekvämt för mig att sitta på de små stolarna, men det är det värt. Sen klädde vi på oss och åkte till en by en mil härifrån för att handla en liten present till Erics mamma, min kusin vitamin :o)
På vägen tillbaka hälsade vi på mormor på jobb. Isak sprang i trappor, provred en dalahäst och rattade truck ;o)
Sen lovade jag honom att vi skulle titta på shetlandshästarna några hundra meter ifrån oss innan vi åkte hem för att äta lunch. Vilken succé! Där var vi hur länge som helst och var jordiga och lite småsunkiga när vi kom hem igen, he he.

På väg till nästkusin Erics barnkalas somande Isak i vagnen och missade typ hela tillställningen. Jag kunde äta tårta, prata med mammorna och leka med de andra barnen helt ostört. Gick dock och önskade att han skulle vakna, men det tog sin lilla tid :o)
När alla hade gått hem så promenerade Erics mamma med oss nästan hela vägen hem. Fick vi tillfälle att prata lite om allt mellan himmel och jord. Najs!

När vi kom hem bar det av till hästarna igen och sen kom mormor och morfar med hämtmat. Skönt att få maten serverad, det har jag fått hela veckan om jag inte minns fel...hi hi.




Överlycklig! Mycket hästar blev det idag!


Jag och pappa T älskar djur över allt annat och Isak likaså. Själv har jag blivit biten av en hund, vilket man kan se på ärret ovanför min läpp. Det var min dagmammas chow chow som tog sin en munsbit när jag var liten ;o) Men trots detta litar jag på att alla djur är goda och inte gör en illa....lite naivt kanske. Hur som helst...när jag gick där och rev loss gräs till hästarna så vänder jag mig om och ser bara Isaks handled....handen är inne i munnen och hästen suttar nöjt :o) Ha ha, en härlig syn, men tänk om den hade bitit honom?! Jag kanske borde vara mer försiktig.....


Barnkalas


Isak ville ha den rosa och den röda ballongen. Bra att han bejakar sin feminina sida ;o)




Nästkusin Eric!




Plockade gräs till hästarna på vägen hem. Gullunge!



1 kommentar: