tisdag 5 maj 2009

En annorlunda gäst i sängen...

Har ni någon gång sovit med en banan i sängen? Det har jag...

I natt vaknade jag återigen i soffan, men denna gång var klockan halv fem. Hade inte hört Isak en enda gång under natten och blev lite orolig. Min oro var befogad eftersom den välbekanta doften fyllde rummets 12 kvadratmeter. Blöjbyte. Alla som har barn vet hur jobbigt det är att slita upp dem mitt i natten för att byta blöja. Senast man gjorde det var när han var liten bebis. Men, men....det gick hur bra som helst.

Sen halvsprang jag tillbaka till sovrummet i hopp om att John Blund inte hade lämnat varje beståndsdel i Isaks kropp. Men hungern hade tyvärr satt in. Isak skrek efter mjölk och mat och sa att han ville sitta i sin matstol. Jag gick och hämtade ett glas mjölk och en skalad banan. Av någon anledning bara skrek han och rörde varken mjölken eller bananen. Nä, istället skulle han sova med den något kletiga frukten ;o) Han la sig snällt på kudden, tätt intill mig, och tryckte upp bananen mellan oss. Ha ha, synd man inte har kameran när man behöver den. En halvtimme senare lyckades jag flytta bananen från sängen till fönsterkarmen. Fick två timmars välbehövd sömn till :o)

Nu tittar vi på barnprogram. Ska snart se om han vill ha någon frukost. Har kräkskyddat mattan och soffan här i vardagsrummet. Gäller att ligga steget före.


1 kommentar:

  1. Hahaha! Snacka om annorlunda gosedjur....
    Kram!

    SvaraRadera